28 Ocak 2016 Perşembe

Nefis!! Tahinli Cevizli Kurabiye

Selam dostlar! Epey zaman oldu buralara uğramayalı.

Yılbaşından beri eşimin  sağlık sorunları ile uğraşıyoruz. Aralık sonuna kadar bahar günlerini aratmayan ılık ve güneşli günler yaşadık. Ocak ayı ile birlikte buz gibi bir hava, yağışlı  günler, geceleri don olayları birbirini kovaladı. Bu dengesiz hava değişimleri eşime hiç de iyi gelmedi. Öyle  kötü bir zamana denk geldi ki rahatsızlanması, hastaneye gitmeye çekindik. Bildiğiniz gibi  ortalıkta  grip salgını var. Zaten  uygulanacak tedaviyi bildiğimizden doktorumuzun da onayı ile evde klinik koşulları oluşturduk. Şimdi yavaş yavaş iyileşme yolundayız.

Neyse, bu kadar  hastalıktan söz etmek yeter.. Şimdi  ağzınızı tatlandıracak enfes bir kurabiye tarifimiz var. Ben de ilk kez denedim.











Antalya usulü piyaz dışında tahini pek sevmem.
 Yine de bu tarif öyle çok methedildi ki, ''haydi deneyeyim'' dedim. İyi ki denemişim. Bu tam bir kış kurabiyesi. Yazın sıcaklarda  biraz yoğun gelebilir tadı ve kokusu. Ama  o yoğunluk var ya, tek kelime ile enfes!  Sıcak çayla, ağızda dağılan, mis kokulu tahinli cevizli kurabiyeyi deneyin. Bu kurabiyede margarin yok, yumurta yok. İyi kurabiyenin kriterlerinden olan  ağızda dağılma, görüntü lezzet harika. Yapımı da çok kolay.

1 çay bardağı sıvı yağ
1/2 çay bardağı tahin
1 çay bardağı pudra şekeri (ben daha az koydum)
1/2  çay bardağı  irice çekilmiş ceviz
1,5 su bardağı  elenmiş un (Aldığı kadar un diye verilmiş tarifte)
1 paket vanilya
1 paket  kabartma tozu
Yukarıdaki malzemeler orijinal tarifte verilenler. Ben şekeri bir çay bardağından bir parmak daha az  olacak şekilde kullandım.

Sıvı yağ, tahin ve şeker bir kaşıkla iyice  karıştırılır, ceviz eklenir. Un, kabartma tozu ve vanilya ile elenir ve yağ-tahin karışımına azar azar katılır. Çünkü, tarifte ''aldığı kadar un'' diye  anlatılmış. Ben iki su bardağı  un hazırladım, bunun  yarım bardak kadarı fazla geldi. Dolayısı ile  kurabiye  hamurumdaki  kabartma tozu da bir paketten  biraz daha az oluyor. Elinizde yuvarlayabileceğiniz kıvama gelinceye dek un eklenir. Ceviz büyüklüğünde  toplar hazırlanıp önceden ısıtılmış fırında 150 derecede 30 dakika kadar pişirilir. Üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz ama bu kurabiyeyi daha da tatlı yapıyor.  Afiyetler olsun!

Aslında daha önce fotoğraflarını paylaştığım klasik un kurabiyesini  daha mükemmel hale getirip yapılışını  sizlere püf noktası ile anlatacaktım ama araya bu  tahinli kurabiye girdi.Yakında onu da paylaşacağım.


24 yorum:

  1. Eşinizin sağlığının daha iyiye gidiyor olması çok sevindirici bir haber. Sizden hep güzel haberler alırız inşallah !
    Tahinli kurabiyeyi benim bir arkadaşım da çok güzel yapıyor , ben pek beceremedim sanırım tahin taze değildi. Şimdi sizin görsellere bakınca doğrusu ağzım sulandı, " olsa da yesek " dedirtti. Elinize sağlık komşucuğum !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Nilgün Hanım. İyi haberleri vermeyi öyle çok istiyorum ki..
      Siz beceremezseniz kimse beceremez. Mutlaka dediğiniz gibi olmuştur. Bir de benim tarifimi taze tahinle deneyin:) Sevgiler bizden.

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun,umarım en kısa zamanda sağlığına kavuşur eşiniz...kurabiye enfes görünüyor,elerinize sağlık lezzeti buradan bile farkediliyor,harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz. Güzel dilekleriniz bize moral vardi.

      Sil
  3. Geçmiş olsun. Hava buz, dikkat edin kendinize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün ve bugün fena değil. Bu kış sert geçiyor gerçekten de..

      Sil
  4. Kurabiyeniz çok nefis görünüyor az şekerli oluşuda benim için artı puanellerinize sağlık afiyet olsun.
    Ses vermenize sevindim. Herşeylerin kısa
    Eşinizin sağlık sorunun. Yolunda gitmesine çok sevindim, öğrendiğimden beri her gün iyi dileklerim sizinleydi.
    Çok selam sevgiler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Az şekerli ama yoğun lezzetli. Tavsiye ederim:)
      Güzel dilekleriniz için ayrıca teşekkürler. Ben yararı olduğuna inanıyorum. Bizden de selam ve sevgiler.

      Sil
  5. çok geçmiş olsun eşinize Rabbim acil şifalar versin inşaAllah tez zamanda...
    tahinli hamurişleriyle aram pek iyi değil ama kurabiye öyle lezzetli görünüyor ki gel beni ye diyor. :)) zaten fotoğraftan da belli kıyır kıyır olduğu.. tatil dönüşü mutlaka deneyeceğim tarifinizi inşaAllah. ellerinize sağlık afiyet şifa olsun! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ olun Saadet Hanım. Dualarınız için yürekten teşekkürler. Tatiden harika anılarla dönersiniz inşallah.

      Sil
  6. Begonvilli ev...inan epeydir;merakdaydım.gelmiş geçmişler olsun....kurabiye harika gözüküyor.bende yapmaya çalıştım.olmadı dağıldı...parçalandı...evdekiler parça,parça bitirtiler...sizinki nefis gözüküyor.sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili arkadaşım. Çok şükür yavaş da olsa iyileşiyor eşim. Kurabiyenin parçalanma sebebi un miktarı ile ilgili olabilir. Ben bugün yine yaptım. Sonuç iyi oldu. Bir daha dene istersen. Bizden de sevgiler.

      Sil
  7. Sizi yeniden görmek ne güzel:)
    Çok geçmiş olsun, umarım yakında iyileşir eşiniz. Hastalığın her türlüsü zor..
    Kurabiyeler iştah açıcı görünüyor,az şekerli olması sebebiyle hemen tarif defterime ekledim, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mutlu oldum sizlere tekrar seslenebildiğim ve bu güzel yanıtları aldığım için. Şimdiden afiyet olsun. Ben teşekkür ederim.

      Sil
  8. Merhabalar,
    Öncelikle geçmiş olsun. Allah şifalar versin.
    Ben Tahini çok severim ve her şeye yakıştırıyorum. Kurabiyeler de gayet hoş olmuş:)
    Ben de beklerim bu arada takibe aldım sizi, sayfama sizi de beklerim ziyaretiniz ve takibiniz sevindirir beni:)))
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dilekler için teşekkürler.İade-i ziyarete geleceğim. Bizden de sevgiler..

      Sil
  9. Çok güzel bir paylaşım. Blogumuza konuk yazar etmek isteriz ;)

    YanıtlaSil
  10. Sizi çok merak etmiştim. Umarım eşiniz bir an önce sağlığına kavuşur. Kurabiyeler çok lezzetli görünüyor. Tarifi kaydediyorum. Ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili komşum, eşim daha iyi. İlginize teşekkür ederim.

      Sil
  11. Çok geçmiş olsun canım acil şifalar sıkıntısız günler diliyorum.
    ellerine sağlık bu kurabiyeyi çok severiz.

    YanıtlaSil
  12. Çok çok geçmiş olsun :( Epeydir kurabiye yapmıyorum aslında bu soğuk havalarda çayın yanına iyi gider yapmalı.Ellerine kollarına sağlık,afiyet olsun .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Yapın ve yerken beni hatırlayın:)

      Sil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.