14 Eylül 2015 Pazartesi

Begonvilli Ev Halleri


Gökyüzü yine masmavi.. Bahçemizdeki  kocaman selvi ağacında yine kuşlar ötüyor olup bitenden habersiz.. Çiçekler de açmaya devam ediyorlar iyi kötü..
Ama hiçbir şey keyif vermiyor..  Yok!  Tadı tuzu kalmadı hayatımızın.  Oysa küçük mutlulukları biriktirip kocaman sevinçler yaşayan insanların evidir Begonvilli Ev.  Bu bambaşka bir durum. İçimizdeki acı eksilecek gibi değil.




Bahçeden de elimizi çektik epeydir. O güzelim fosfor yeşili çimlerimiz bile kurudu. Üzgün olsak da suladık, bakımını yaptık ama içimizdeki kapkara duygular onlara da geçti sanki ve bir de baktık ki  sararıp kurudular. Mutlaka  bilimsel bir açıklaması vardır. Belki yanlış bir şeyler yapmışızdır. Yine de keyifsiz ve karamsar  günlerimizde kurumaları bana  manidar geliyor.





Çiçeklerimizin de pek keyfi yok.  Siz deyin mevsimdendir, ben diyeyim, ruh halimizden.. 


Neyse ki, beyaz zakkumlar inatçılar... Beyaz beyaz açıp sanki  diyorlar ki,  ''Yapmayın böyle,  yaşam devam ediyor,  bizleri  ihmal etmeyin ki  acılarınızı hafifletelim, size moral verelim''




Bazı yazılarımı karamsar  bulup  beni uyaran sevgili dost, bu yazımdan da hoşlanmayacak ama ne edeyim,  durum bu..

 Kayıplarımız için  ne  kadar üzülsek az  ama  sadece üzülmek  hiç bir işe yaramıyor.
 Birilerinin  yanlışlarının  bedelini  ulusça ödüyorsak düzeltmek de bize düşer.  Başka ne demeli..






Bu arada komşunun geçici olarak baktığı anne ve yavru köpeklerin  durumu iç acıtıcı.. Pamuk Anne'nin öyküsü burada(tık)  

Henüz yirmi günlük oldukları halde üç yavru kaldı. İkişer üçer eksildiler,  yani birileri gelip  onları götürdü.  Oysa daha anne sütü  almaları gerekirdi..

Aile bu sabah iki yavruyu alıp memleketine gitti. Anne ve kalan  son üç yavru  yapayalnız kaldılar. Evin çocukları  yavruları  oyuncak gibi öyle çok mıncıkladılar  ki, anne artık onlarla ilgilenmiyor. Emzirmek istemiyor. Öğleyin  gidip anneyi besledim. Yavrulara da yiyebilecekleri ciğerli bir püre hazırladım ama anneleri hırlayıp onları kovdu ve yavrular için hazırladığım özel mamayı da yalayıp yuttu.

Yavrular akşama dek aç kalıp mızıldandılar. Ne yapabilirim diye  düşünmekten başıma ağrılar girdi.  Derken Pamuk'un  eski sahibi geldi. Durumu anlattım ona. Neyse ki o  Pamuk'u yatırıp yavrularını emzirmesini sağladı. Gündüzleri gelemeyeceğini, sadece akşamları gelebileceğini  söylüyor. Peki günde bir kez beslenmek bu yavrulara yetecek mi?










Şimdilik Begonvilli Ev'den bu kadar. 

Umarım hep birlikte daha güzel günlere ulaşırız. Sağlıcakla kalın..

14 yorum:

  1. Pamuk ve yavruları için, diyebileceğim tek şey; içim acıdı. :(
    Ben annenin travma geçirdiğini düşünüyorum. Büyük ihtimalle ondan, diğer yavrularına yaklaşmıyor.

    Güzel günler umudu ile, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de dediğiniz gibi, travmatik bir durum var. Zavallı hayvan, yavrularına çok düşkündü, yavruları çok erken alınınca diğerlerini de dışladı:((
      Güzel dileğiniz için teşekkürler. Bizden de sevgiler, selamlar..

      Sil
  2. Oyyyy. Bahçeli evim olsa da bu tatlılardan ben de sahiplensem. Masum pamuklar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bahçeli bir eviniz olur leydicim. Yürekten diliyorum.

      Sil
  3. Çok şekerler yakın olsam kesinlikle almıştım birini, benim içinde sevin onları
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yavruların ve annelerinin kaderi ne olacak? Bu konuda çok kaygılıyım. Bizden de sevgiler.

      Sil
  4. Merhaba,teşekkürler çok incesiniz.Biraz mola diyelim...Eviniz bahçeniz çok keyifli gözüküyor,inşallah memleket halleri düzelirde hepimiz daha güzel şeylerle meşgul oluruz.Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıklı molalar olsun.. Umarım dediğiniz gibi olur. Yüreğimiz ağzımızda haber izlemek hepimizin moralini bozdu. Bizden de sevgiler, selamlar..

      Sil
  5. Begonvilli Ev'im o küçük mutlulukları yine biriktirelim derim, umutlarımızı kaybetmiyelim ulusca çok zor günlerden geçiyoruz dileğim sevgi ve hoş görü ön plana çıkar daha çok acılar yaşanmaz bu güzel ülkede.
    Acımasızlık o küçükleride vurmuş:(
    Çok sevgi selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette öyle olacak sevgili dost.. Zaten o inancımız olmasa dayanmak zor.

      Minikler büyüyor. Hala onları bırakıp giden komşudan haber yok. Telefon numaramız olduğu halde bir kez bile aramadılar. Garajlarında bıraktıkları bir kaç avuç mama çoktan bitti. Önemli değil de hiç merak etmezler mi, şaşıyorum. Arada sırada Pamuk'u onlara veren adam geliyordu, o da bıraktı gelmeyi. Yavrular büyüyorlar. Ne yazık ki bana alıştılar. Zaten üç köpeğimiz üç kedimiz var. Bir de onlar katılırsa dokuz patili ile baş etmem imkansız. Bizden de sevgiler, selamlar.

      Sil
  6. Nasıl insanlar neden yavrulari sutten kesiyorlar anladım herhalde diğerleri daha iyi beslensin diye insan alistimi da bırakmıyor ama zorlanirsaniz bu twitter da @kayipkopek var iletisime gecip saglam insanlar bulabilirsiniz belki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz süt emme dönemini tamamlamadan sattılar yavruları. Sizi twitterdan takip ediyorum zaten. Bu komşular ve bunlar gibi insanlar beni cidden yıpratıyorlar. Hayvanların maruz kaldığı böyle kötü durumlara dayanamıyorum.

      Sil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.