26 Haziran 2015 Cuma

Begonvilli Ev Halleri

Biraz hüzün, biraz umut, çokça emek ve sevgi...

Her şey bir yana nefes aldığımız süre boyunca çabalamaya devam.. Dünyanın yaşanılası olması için önce kendi yaşam alanlarımızın bizi huzurlu kılması, yanımızdaki yakınımızdaki  canların bizden hoşnut olması  gerekli, öyle değil mi..


Begonvilli Ev'de de acı tatlı anlar, yaşamın devinimi sırasında harmanlanıp  gidiyor. Patili dostların tatlı bir mırıltısı ya da  bir diğerinin kocaman cüssesi ile sırt üstü yatıp kuyruğunu sallaması  gülümsetip moral veriyor.



Bilmeyenler için; Badem kız, sokaktan kurtardıklarımızdan. Panik, agressif davranışlar sergileyen köpekcik bizimle geçirdiği yaklaşık bir yıl boyunca, uyumlu, tatlı bir kız oldu. Yalnız şaşılacak bir  durum var; çok daha iri ve genç olan  kurt kız Kuyruk, ablasından çekiniyor, korkuyor. Yemeklerini yerken bile Badem'in iznini bekliyor.


Onlarla paylaşılan binlerce  tatlı an anlatılmaz yaşanır türden. Evet, yoruyorlar, kirletiyorlar, doymaları mesele ama su katılmamış bağlılıkları, dostlukları ancak onlarla yaşamını  paylaşanların anlayabileceği güzellikler.


Bahçe ise bizim için terapi alanı. Görselliği ve  sundukları ile...

 Henüz  istediğimiz hale getiremedik. Adım adım  ilerlemeye çalışıyoruz.  Deneye yanıla bize en çok  huzur verecek hale getireceğiz.


Bu maviş hanimefendinin adı mavi Anagallis. Türkçesi mine çiçeği. Kırlarda, orman yolunda, yabanisini çok görmüştüm. Mercan rengi ve mavisi, daha minik çiçekli olarak doğada bolca var. Hatta bizim bahçede bile vardı. Otlarla birlikte sökülüp atıldı. Bir katalogda kültür bitkisi olarak  görünce sipariş verdim.  Sorunsuzca çimlenip büyüdüler. Çiçekliklerin kenarında bordür bitkisi olmaya elverişli bir bitki.  Tek yıllık ama dökülen tohumları her yıl tekrar çimlenerek aynı alanları dolduruyormuş.




Petunyalarımız  uzun süredir bahçemizi renklendiriyordu. Şu günlerde hala bolca açsalar da  tazeliklerini kaybeder gibi oldular.  Uzayan, kartlaşan dallarının derin bir budamaya  ihtiyaç duyduklarını öğrendim. Böylelikle hem gençleşecekler, hem de yeni dallar  edinerek  daha çok çiçek açmaya devam edeceklermiş.  
 Kesmeye kıyamasam da bugün bu budamayı yaptım.
Bol bol da tohum aldım. Tohumlar kum tanesinden bile küçük. Seneye kış sonunda bir tuzluk yardımı ile ekilecekler.


Ayrıca;

 Mutfak penceremin önündeki harika sardunyalar,





 Bahçedeki liliumlar,








Sonradan kırmızılara  katılan sarı yıldız çiçekleri,



 Sakız sardunyaları,



Kıpkırmızı kadife güller,



 İlla ki sukkulentler,












ve, kısa sürede kocaman olan bal kabağımız,


Begonvilli Ev'de ve bahçede yaşama renk veriyorlar..

Şimdilik bizden bu kadar. Sağlıcakla kalın!

25 yorum:

  1. Bu lilyumlara ben çocukken çilli subay da derlerdi, çok tatlı bulurdum hem rengini, hem de eğlenceli ismini..Allah hepsine, köklülere de, kuyruklulara da, sizlere de sağlık versin, yıldan yıla serpildiklerini göstersin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu hiç duymamıştım:)) Güzel dilek için teşekkürler. Biz de size güzellikler ve sağlık diliyoruz.

      Sil
  2. Merhaba, bloğunuzu takip ediyorum. Bahçenizde yaşadıklarınız e kuyruklu dostlarınız çok güzel.. Size sormak istediğim, çiçek tohumlarınızı nereden aldığınız? İnternetten mi sipariş eriyorsunuz? Ben de balkonumda çiçek yetiştirmek istiyorum. Bu konuda çok acemiyim. Ama sizinkilerden özenip bir sukulent edindim. Şimdilik minik bir saksıda ve iyi gidiyor. Biberiye, sardunya, küpe çiçeği, ateş, Menekşe, Aşk merdiveni, fesleğen filan epeyce oldular.. Nane ve maydanoz da diktim ama Nane olmadı. Maydanoz da çok zayıf kaldı.. Cam güzeli çok şımardı... Kışın balkonda hangileri kalabilir bilemiyorum. Bu arada ben de Turgutreis te yaşıyorum. İklim şartlarımız benzer yani...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takip için teşekkürler. Çiçek tohumlarını internetten sipariş ediyorum. Arama motoruna ''çiçek tohumları'' yazarsanız pek çok satış sitesi çıkıyor karşınıza. Çiçek bakımı için de yine internetteki bahçe ve çiçekçilik siteleri çok güzel bilgiler veriyor. Kışın küpe çiçeğinizi mutlaka içeri alın. Sözünü ettiğiniz caddeyi çok iyi tanıyorum.Kolay gelsin. Çiçeklerinizle keyifli zamanlar geçirmenizi dilerim.

      Sil
  3. Hepsi şahane hele mavi çiçeğe bayıldım tohumundan bende almak isterim, siparişi nereye verdiniz?
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reklama girecek ama olsun, oldukça memnun kaldım o şirketten. Tohumlarımı internetten Zen Garden adlı pazarlama şirketinden almıştım.

      Sil
  4. Her sabah uyandığınızda da hayatı yaşanır kılan hersey işte burada. Kuyruklu tebessümler, çiçeklerin neşesi. Bahçe emek istiyor, ben şimdilik sadece saksı da çiçek yetistiriyorum, bahçe duvarı yapılınca hepsi yerlerini bulacak. Icimi açtiniz Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet:)) Gerçi sabahları telaşımız biraz fazla oluyor. Patililerin beslenmesi, alanlarının, kaplarının temizliği, çimlerin ve saksıların sulanması, bahçenin gerekli yerlerinin süprülüp temizlenmesi vs her sabah yapılan işler. Umarım gönlünüzce bir bahçeniz olur.

      Sil
  5. Paticanlar, çiçekler sukkulentler huzur veriyor. o güzellik nasıl bakıyor sanki gülüyor gibi çok şeker.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz. Badem'in gülümsüyor gibi halleri var:)) Umarım bizimle mutludur.Çünkü gerçekten çok çile çekmiş bizden önce.

      Sil
    2. Bence sizle olmaktan çok mutlu, paylaştıklarınla bizlere bile geçen huzurlu enerjiniz onları nasıl mutlu etmesin,iyi ki varsınız canım:)

      Sil
  6. Hepsi birbirinden güzel ama ben sukulent aşığıyım:)))
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim. Ayrıca bitkilere de isim takarım bazen. Onlardan birine Billur diyeceğim iznin olursa:)) Sevgimle.

      Sil
    2. ayyyyy :))))) çok mutlu olurum:) (hemen de şımardım, içimde büyümeyen çocuk var tutamıyorum bazen:) )

      Sil
    3. O çocuk hep öyle kalsın:)) Sevgiler..

      Sil
  7. Ne güzel olmuş çiçekleriniz büyük bir zevkle izliyorum.
    Patili dostların keyflerine diyecek yok:))
    Bende buradan çok sevgileriml yolluyarak sizlere eşlik etmek istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Biz de sizlere sevgi ve selamlar gönderiyoruz:))

      Sil
  8. siz bize hep çiçek fotosu koyun ama yaaaa çok güzeller işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çiçek, böcek delisi bir kadın olduğuma göre hep göreceksiniz sevgili Deep.

      Sil
  9. Ah köpekcikleriniz de, çiçekleriniz de yine harika. Benim sardunyalarımın da tamamı sonunda açtı. Ama geçen kış donanlar olmuştu. Ne yazık ki kalanlar hep aynı renk. Biraz çeşitlendirmem gerekecek. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. bahçenize bayıldım he skulentlere... :)

    YanıtlaSil
  11. insanların yüreklerindeki bahçeler peki/çorak toprak

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.