19 Aralık 2014 Cuma

Orman Sarmaşığı


Yağışlı günler yaşadığımız için sevgili ormanıma pek gidemiyordum. İki gün önce hava açınca Badem'i ve kameramı alıp düştüm yollara.
 
Olacak şey değil ya; bir patikada yürürken hafif ama hoş bir parfüm kokusu aldım. Neden ''olacak şey değil'' diyorum, çünkü oralardan çoban teyzelerden ve benden başka geçen olmaz. Ormanda kekik, çam, mersin hatta keçi gübresi kokuları olağandır ama parfüm? Sonra başımı kaldırıp  kırmızı orman meyvesi ağaçlarına sarılmış bu sarmaşıkları görünce gözlerime inanamadım. Evet, hoş kokunun kaynağını bulmuştum.


Enfes parfümü bir yana görüntüsü  görsel bir şölendi.


Arılar için de bir ziyafet alanı!

Araştırdım: Bu güzel çiçekli sarmaşığın adı Clematis Cirrhosa imiş. Yani Bahar Sarmaşığı.
Türü belirleyen site burada(Tık)

10 yorum:

  1. Merhaba bende ormanımda o kadar geziyorum hiç böyle bir bitkiye rastlamadım ben en çok böğürtlen görüyorum veya hiç dikkat etmiyorum ..mantar lar çok oluyor ama hiç birini bilmediğimden toplamıyorum...güzel görüntüleri paylaştığınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz gezmeye devam edin. Kim bilir neler göreceksiniz. Ormanların sürprizleri bitmiyor:) Bilmediğiniz mantarları toplamamakla en doğrusunu yapıyorsunuz.

      Sil
  2. Yine harika görüntüler karşıladı bizi. Kokusunu hissettim sanki. Teşekkürler. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim. Kokusu nergisle frizya arası bir şey. Çok güçlü değil ama..Bizden de sevgiler..

      Sil
  3. Listedeyim sevindim neredeyim? :)

    Facebook'ta twitter'da da beklerim efendim :)

    Fotolar da yine çok hoş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen yan tarafta, ''Beni Terketme!'' diyen köpekciğin resminin altında ''Blog Listem'' var. Oradasınız. Pek iyi bir Facebook ve Twitter kullanıcısı değilim.

      Sil
  4. Kim bilir hangi parfümlere can veriyor bu güzellikler ,ama en güzel şekli altın da nefesle çekileni olsa gerek çok şanslısın:)
    Mutlu pazarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parfüm imalatında kullanılıp kullanılmadığını bilemem ama tohum pazarlayan bir sitede Clematis Kokulu Sarmaşığı adı altında tohumları satılıyor:) http://www.zengardentr.com/Kokulu-beyaz-klematis-tohumu-clematis-virginia,PR-3322.html Sizlere de mutlu günler.

      Sil
  5. begonvilli ev....ohhh mis gibi ormanda çok şanslısın.....ellerine sağlık ne güzel resimlemişiniz.sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.