3 Temmuz 2014 Perşembe

Zernitsky'den İki Tablo ve Tagore'dan Bir Şiir

Leon Zernitsky, tablolarından birinde, kentsoylu 

yaşamın kim bilir hangi anında, hangi nedenle

hüzünlenmiş bu kadının kırılgan zarafetini ve onu dinleyen

moral veren bir erkeği betimliyor.. 

 

Belki de tablodaki kişilerin bambaşka 

öyküleri vardır. Hayat arkadaşı bile değildirler. Ya da 

ressamın hayal ürünü kişilerdir. Bunların hiç önemi yok. 

Hayal gücüm güzel bir birlikteliği düşündürüyor.



Ve bu da aynı  sanatçının  bir başka tablosu


 Bu kez tuvale yansıyan çok başka bir ortam ve
yıllara meydan okuyan bir birliktelik.


Şimdi ikinci tablonun da canlı örneklerini görüyorum
çevremde.


Ve anlıyorum ki; aslolan her nerede yaşanıyorsa, doğru 

kişi ile olabilmek, güzel paylaşımlarla  sırtlayabilmek 

yaşamın getirdiklerini.


 Tagore okuyasım geldi, en duygusalından:)


BENİM GÖLÜME GEL TESTİNİ DOLDURACAK


Ben hep ayaktayım seni bekliyorum 
Benim gölüme gel testini dolduracaksan
Göreceksin sularım ayaklarını öpecek
Aşkımı anlatacak, göreceksin
Bu gölgesi kumlara vuran yağmur bulutudur.
Siyah zülfün üstüne kaşın, gözün üstüne
Bu bir tutamlık yağmur bulutudur vuran
Ben hep ayaktayım seni gözlüyorum
Benim gölüme gel testini dolduracaksan
Tüm bayırı yaban çiçekleri sardı
Taze çime otur, yüzüne peçeni vurma
Sularım seni bekliyor bakıp düşe dalacaksan
Ben hep ayaktayım seni bekliyorum 

 Rabindranath Tagore

6 yorum:

  1. Rengarenk, çok güzel :) Ve senden aldığım gazla galiba sitedeki değişikliği yapmayı başardım. Mutlu oldum , teşekkürler bunun için:)

    YanıtlaSil
  2. Zernitsky'i ilk defa duydum mahcubiyetle söylüyorum. Üzerinde uzun uzun yazmak istediğim tablolar vardır, ilki de onlara aday.

    Kontrast'a yeni bir soluk getirdim, beklerim bu arada :)

    Yorumlarını eksik etme, sevgiler...

    Kubilay

    YanıtlaSil
  3. Sondan başlayayım, gelirim elbette.
    Duymamış olmak hiç de yadsınacak bi şey değil. Öyle çok sanatçı var ki; çoğunu tesadüflerle tanıyoruz.

    YanıtlaSil
  4. yurdumuz insanı hele de belli bir yaşı aldıktan sonra böyle sevgi bağlılıklarını pek sergilemeseler de bazen bir belgesel de ya da tek tük de olsa rast geldiğim oluyor 2.tablodaki yaşlı çift gibi olanlara.. sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş bir görüntü, değil mi:)) Bizden de sevgiler.

      Sil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.