6 Ocak 2014 Pazartesi

Stand by me (Benimle Kal)

Şarkıdan mı söz edeyim, filmden mi? Bilemiyorum...
Ah o film, elbette o şarkısız olamazdı..

Hadi 1986'ya gidelim. Film Stphen King'in ''Ceset'' adlı öyküsünden uyarlanmış bir gençlik filmi. Dolayısıyla sonradan  yıldız olan bir çok oyuncunun ilk gençlik dönemlerindeki hallerini görebilirsiniz bu filmde. Örneğin john Cusack, Kiefer Sutherland  gibi.
Ama....  biri var ki...  Erken göçüp giden River  Phoenix. Yetenekse yetenek, yakışıklılıksa yakışıklılık. ''Acaba yaşasaydı nerelere gelirdi, ah be hayat!!'' dedirtiyor..

http://tr.wikipedia.org/wiki/River_Phoenix

Neyse, kısaca filmden söz etmek istiyorum; bu film  son zamanlarda suyu çıkartılan gençlik aşklarından söz etmiyor. Baş rollerin  çocuklar tarafından kotarılmış  olmasından mıdır bilmem ama çocuk aşklarının sömürüldüğü vıcık filmlerden değil işte. Geriye kalan  yaşama dair her şeye bir güzel giydiriyor bu film. Ebeveyn ilişkilerinden arkadaşlığa, kötü alışkanlıklara, korkuya..  Hiç abartmadan, edebi ya da şiirsel olma kaygısı duymadan, o çocuksu  samimiyeti  hissettirebilen bir film.  Bu hüzünlü filmi izleyip de eski güzel, saf arkadaşlıkları anımsamamak olası değil.
Emeği geçenlere ve ve  E. King'in muhteşem parçasına saygı benden...

12 yorum:

  1. aahh, aahhh, gençlik...Şarkıları bile başkaydı o günlerin, kim hatırlamaz ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet, o yıllarda harika şarkılar vardı:)

      Sil
  2. izledim
    önerin için teşekkür ederim harika bir filmdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizilerden sıkılanlara alternatif. Keyifli izlemeleriniz bol olsun..

      Sil
  3. Eski parçaların büyüsüyle çocukların muhteşem dostluğunun hikayesi ve o yaşlardaki halini hatırlama sonuç burnunun ucunun sızlaması :(

    YanıtlaSil
  4. Hımm ne hatırladım, ben de sineklerin tanrısını seyretmek yada okumak istiyorum.
    Kızımla da seyretmek istediğim öyle çok film var ki. Bi büyüse yada büyümese.

    Şükreden anne

    YanıtlaSil
  5. İzlenecek film, okunacak kitap listeleri gitgide uzuyor.

    YanıtlaSil
  6. Geçmişe döndüm. :) Şu anki ruh halimdeyken müzik çok iyi geldi :)
    Teşekkür ederim...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, teşekküre değmez:) Dostları bir an bile gülümsetebilmek yeter bana..

      Sil
  7. sevilmez mi o şarkı yaa.
    john lennon versiyonunu seviyom.
    filmi izlemedim.
    izliycaam.
    :)

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.