21 Ekim 2013 Pazartesi

Jacques Brel


Bu sabah işi gücü bırakıp bir film izleyeceğim. Aslında bu saatlerde rutin olarak yaptığım ev işleri vardır, kolay kolay da aksatmam ama açık olan tv'de film kanallarından birinde ''Jacques BreI ıs Alıve'' adlı müzikleri Jacques Brel'e ait 1968 Broadway yapımı müzikal filmin başlamak üzere olduğunu gördüm. Benim Jack Brel olarak bildiğim Belçikalı sanatçının, Fransızca  söylediği şarkılara bayılırdım. Hatta daha önce yine bu sayfalarda, ''Ne me Quitte Pas'' adlı şarkıdan söz ederken ondan da bahsetmiştim. Şarkıyı buradan dinleyebilirsiniz

Paris'in varoşlarından gelip, söz yazarı, şarkıcı, şair  hatta  oyuncu ve yönetmen olarak kariyer  yaptığını  çok sonraları öğrenmiştim. Kim bilir neler yaşamıştı bu yollarda... Dramatik ölümü ise sanatçı yaşamlarının böyle ya da benzer  şekillerde sonlanması ile daha da ironik gelmesi nedeni ile iç sızlatıcıydı.

Biyografisi burada(tık)
Sözün kısası, film başladı. Bana  ve elini çabuk tutup izleme şansı bulanlara iyi seyirler.

Son not: Alışıldık müzikallerden  biraz farklı, yaşamı anlatan, mesajlar veren hüzünlü şarkılarla dolu  bir filmdi. Yaşlıları  ve savaş yıllarını anlatan  iki şarkı özellikle içime işledi. Tabii ki, Jack Brel'in yakın plan çekilmiş ''Ne me Quitte Pas'' yorumu müthişti.

9 yorum:

  1. hangi kanal olduğunu bilsem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh, kanal belirtmeyi unutmuşum, çünkü film başlıyor diye acele etmiştim. Sundance Channel'daydı ama mutlaka tekrarı vardır.

      Sil
  2. ben yorumumu göremiyorum,acaba izleme butonuyla mı ilgili:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Havva, ben de yorumunuzu şimdi, yani film bittikten sonra okudum. Begonvilli Ev'den sevgiler, selamlar..

      Sil
  3. Sarkiyi severim. O saatte film banada uymaz. Keyf oldugu acik. Ohh darisi basima

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence İngilizce yorumundan daha etkileyici. Bir de Jack Brel söylüyorsa.. Ama Edith Piaf da muhteşem yorumluyor.

      Sil
  4. Geç oldu ama, eminim bol keyifli bir seyir olmuştur :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Jaques Brel i ben de severim özelilkle de ''Ne me Quitte Pas'' şarkısını.. çok duygusal.. Müzikal olarak eminim çok keyifli bir izleme olmuştur. Sevgiler:).

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.