6 Eylül 2013 Cuma

Dünya Bir Haftada Neler Yiyor?

Dün bir ara Hungry Planet(Aç Dünya)adlı bol görselli kitabı inceledim. Dünyanın çeşitli ülkelerinden ailelerin bir haftalık yiyecek, içecek görüntüleri ve harcamalarına ait bilgiler verilmiş. Her ülkeden bir ailenin en favori yemekleri ve kaç dolar tuttuğu da resimlerin altına eklenmiş. Resimlere bakınca dünyadaki zengin ülkelerle üçüncü dünya ülkeleri arasındaki beslenme farkını görüyoruz.

Daha Fazlası Burada


Ecuador


Meksika


Kuwait


İtaly

Bhutan


Mısır


Chad


Polonya


Moğolistan


Japonya


Fransa


China


United States



Germany



Daha Fazlası Burada



14 yorum:

  1. Ah! Chad resmen açlıktan ölüyor yahu ..
    Resimlerin hepsini tek tek inceledim bazılarına üzüldüm :(Çok guzel paylaşım olmus ..Kuwait yemek alıskanlıklarını bıraz bıze benzettim :) sevgiler öpüyorum :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de içim parçalandı. Aynı durumda kim bilir kaç ülke ve toplum var.

      Sil
  2. :( Ne adaletsizlik...Ama yapacak bir şey yok.Paylaşım çok guzel canım teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ülkede bile gelir dağılımından dolayı farklılıklar çok fazla olabiliyor. Değil ki dünyada daha kim bilir ne şaşırtıcı durumlar vardır. Yoksul toplumlar ve özellikle çocukları için yaşam çok zor:((

      Sil
  3. cok sasirdim
    nasil yani 2 yorum?dedim
    aslinda cok hos bir paylasim..
    ufak bir dip not...amerika cok karisik bir millet ya:)
    bu gorduklerimizin cogunu burda taniima,,tatma sansim oluyor
    yemin ediyorum bizim tadlarimiz,,,sofralarimiz...kimsede yok
    pazarlarimizla,,,manavlarimizla,,balikcilarimizla,,kasaplarimizla,,
    hepsinle cok sansli bir milletiz
    sevgiler begonvilli ev

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında büyük emeklerle hazırlanmış, (bana göre)oldukça da ilginç bir paylaşımdı ama bazen böyle oluyor işte:)

      Evet, yiyecek kaynakları ve olanakları ile bizler şanslıyız. Hatta bizden ileri ülkelere göre bile daha şanslıyız. Geçtiğimiz yıllarda bir Alman öğrenci konuk etmiştik. Benimle pazara gelmek istedi ve kavun karpuz zamanıydı. Ben bol bol meyve alınca şaşkınlıktan küçük dilini yutacaktı.

      Sil
  4. çok hoşuma gitti ya bunları görmek.sabah sabah neşelendim bi güzel oldu. teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. GÜLERMİSİN AĞLARMISIN
    KİMİSİ İÇLER ACISI
    AMA ÇOK ENTRESAN BİR ÇALIŞMA
    ÇOK TEŞEKKÜRLER PAYLAŞIM İÇİN
    HAYIRLI GÜNLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşit gelir dağılımı olan bir dünya çok ütopik ama dilerim bir gün olur.

      Sil
  6. ilginç ve iç burkucu :( paylaşım için tşk

    YanıtlaSil
  7. Paylaşım için tesekkurler, cok ilginc ve dusundurucu, etkilendim gercekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimizdekilerin değerini bilmemiz açısından da uyarıcı, öyle değil mi? Sevgiler bizden.

      Sil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.