13 Eylül 2012 Perşembe

İşte leylak ve güllerin katili!

Gözünün içine baktığım leylağım nasıl da boy atmıştı.Taşınınca ilk diktiklerimdendi.. Ve bakın şimdi ne halde!

 

Değerli güllerimden bazıları da aynı durumdalar.

Ama bazı dirençli ve tahminime göre acı özsuyu olan baskın kötü kokulu bitkiler sapasağlam. Yani olan narin ve hoş kokululara oluyor.

Ve sonunda failler bulundu; kuruyan bitkilerimin dibini biraz kazınca buldum onları



Şimdi, bu zararlı ile nasıl mücadele edeceğimi bilen varsa lütfen bana yazsın. Begonvilli Ev'in bahçesini birlikte kurtaralım!

14 yorum:

  1. Ahhh, ben orada bir tane daha katil görüyorum. Bizim bahçede de asla çiçek yetişmemesinin sebebi: KEDİ!!
    :(((
    :))

    YanıtlaSil
  2. Canım ya bunun ne olduğunu bir türlü anlayamadım araştırmaya da devam ediyorum tırtıl mı yoksa ona benzer bir hayvan mı bilemedim. bu konuda ağaçlar. net 'e girip forum' dan dış mekan bitkilerinde hastalık ve zararlılar bölümüne) girip fotoğraflarla birlikte hem bunun ne olduğunu, hemde verdiği zararı yazarsan ( üye olman şart değil)sana en sağlıklı cevabı verirler benim üye olduğum çok düzeyli ve bu konuda bilgi kaynağına sahip en iyi adres diyebilirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Mutlaka bakacağım. Ayrıca
      ''Süs Bitkileri ve Çiçek Bakımı ''adlı bloğun yazarı da çok bilgili bir arkadaşımız. Ona da soracağım

      Sil
  3. merhaba üzüldüm bu duruma:(( isterseniz agaçlar.net adresi forumuna bir sorun orda çok şeye yardımcı oluyorlar. umarım kısa zamanda kurtarırsın çiçekleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneri için teşekkürler. Sevgili Şükran da aynı siteyi tavsiye etti. Ben de üye oldum ama sitenin forum sistemi biraz karmaşık geldi bana.

      Sil
  4. aman aman kullanacağınız ilaçlara dikkat edin bu hayvan dana burnudur toprağın havalandırmasında nçok nönemli rolü vardır Tabiatın olmazsa olmazlarındandır eğer ilaç yaparsanız doğadaki birçok yararlı hayvanı öldürürsünüz ve ilaç yaparsanız kedilerinizi kesinlikle bahçeye çıkarmayın birkaç gün ama bu çözüm değildir onlarla beraber yaşamaya alışmamız gerek yaradan bir sebebi olmasa yaratmaz sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Danaburnu değil. Tarım ve Köy İşleri Orman Bölge Müdürlüğünden yardım alacağız. Onların zararlılarla ilgili birimi varmış. Asla kedileri riske etmem. Bu zararlı ile en uygun mücadele yöntemini bulmak zorundayım çünkü bahçede bir tek gül ve süs bitkisi kalmayacak bu gidişle.

      Sil
  5. merhaba,

    genelbilgi olarak:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Scarabaeidae#White_grub


    asagidaki iki web adresinde önce bu zararlilarin resimlerini görebilirsiniz. Ikinci adres almanca ve mücadelesiyle ilgili ayrintili bilgiler var

    http://www.google.de/#hl=de&biw=1170&bih=734&sclient=psy-ab&q=engerlinge&oq=engerlinge&gs_l=hp.3..0l4.242187.244140.0.244672.10.7.0.3.3.0.500.1813.0j2j1j1j1j1.6.0...0.0...1c.1.zFnKw3Bzit4&pbx=1&fp=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&cad=b



    http://www.uibk.ac.at/bipesco/consultation/pdf_consultation/strasser_phyllopertha_kontrolle_de.pdf

    Ayrica bahcenizdeki zararlilar genel olarak Coleoptera dedigimiz cok genis böcekler grubundan özellikle Otiorhynchus, melolonthinae ve scarabeidae ailelerine ait böcklerin larvalaridir. Mücadelelerinde degisik yöntemler kullanilmaktadir. Mekanik olarak toplama ise her zaman yarasa da, zarar coksa sanirim biyolojik yöntemler(örnegin kurtcuklar -nematoda) ise yararlar, ayrica bir cok kimyasallar da mevcut- cok zararli olmayan-. Türkiye'de hangi markalar vardir bilemiyorum.

    Ama özellikle latincelerini yazdigim zararlilar konusunda internette cok fazla ingilizce bilgi bulabilirsiniz. Ayrica amazon.com üzerinden mücadele ürünleri üzerine bilgi bulabilirsiniz.

    yazdiklarinizi epeydir ilgiyle okuyorum. Umarim biraz da olsa size yardim edebildim.

    Uzaklardan selamlar

    Nilgün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Şimdi verdiğiniz adreslere bakacağım. Zaman ayırıp yazmanız büyük incelik. Sevgiler, selamlar Begonvilli Ev'den.

      Sil
  6. Sevgili begonv,il zararlının adını öğrenirsek tam olarak zirai ilaçlar satan ve benin alışveriş yaptığım bir dükkana gösterip yardım alacağım haberim olursa? unutabilirim diye haber vermeni istedim yanlış anlaşılmasın malum artık herşeyi aklımızda tutamıyoruz tekrar sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili arkadaşım, öncelikle ilgine çok teşekkür ederim. Haftalardır bu konuyu araştırıyorum. Son olarak ''Süs bitkileri ve çiçek bakımı'' adlı sitenin yazarı arkadaşımız da araştırdı sağ olsun.

      http://www.bitkivecicek.com/kok-yiyen-kurtlar

      Bu zararlının adı yurdumuzda, Haziran böceği, mayıs böceği, kadı lokması, manas gibi adlarla biliniyormuş. Bunlar birbirine çok benzeyen akraba böceklermiş. Resimlerine baktım, bizim bahçedekilerin aynısı.

      Sil
  7. BUNUN ADI MANAS KURDUDUR VE KÖKLERİ YER BİTKİYE GÜBRE BİLE VERSENİZ KÖKLERİ KESTİĞİ İÇİN VE KÖK GÖREVİNİ YAPMADIĞI İÇİN ZAMANLA SOLMAYA BAŞLAR VE BAYILMA DEDİĞİMİZ OLAY GERÇEKLEŞİR.DAMLAMA ŞEKLİNDE VERİLEN NEMATOT İLAÇLARI VAR AMA BİZ BAYİ OLARAK KESİN ÇÖZÜM BULAMADIM SADECE 20-25 GÜN BOYUNCA İYİ BİR KORUMA YAPIYOR KULLANILAN İLAÇLAR

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.