20 Eylül 2012 Perşembe

İnsanlık Halleri

Öyle bir psikolojiye girdik ki ulusça;

neredeyse gülmekten, gülümsemekten utanır olduk.. Hep tedirgin, hep üzüntüye hazır olma halleri.. Blog sayfalarında bile insanlar, neşeli, keyifli paylaşımlar yapmağa çekinir oldu. Acı habersiz  gün geçmiyor ki.. Henüz bir şoku atlatmadan  beterin beteri denebilecek  olaylar, durumlar.. Vah vah! Tuh tuh! ve  popülist söylemler..''Vatan sağ olsun!'' lafı ise kafama tokmak  gibi gelir oldu artık; içi boş ama  acıtan bir tokmak...

Oysa insanız, üzüleceğiz  de, yeri geldikçe  gülümseyeceğiz de..''Benim acım seninkinden fazla, sen gülüp eğleniyorsun, bak ben nasıl da yas tutuyorum''   tavırlarını  sığ ve  yersiz buluyorum. Bana göre  asıl aymazlığımız, üzüntümüzü yaşayıp  sonra  bir daha olmayacakmış gibi davranmak. Nedenlerini, nasıllarını fazla irdelememek. Lanetler okuyup, acımızı incinmişliğimizi, korkularımızı ifade edip ötesini kurcalamamak. İşte genel  tutumumuz böyle.  Siyah kurdeleler, serzenişler elbette  susmaktan iyidir ama başka bir şeyler yapmamız gerekmiyor mu ulusça, ne dersiniz? Söylemek istediklerimi anlayan anlamıştır..

4 yorum:

  1. Herkes suskun komşucuğum. Yüreklerin kulakları sağır olmuş:(
    İçim acıyor hem de çook!
    Ülkemde iç savaş var,gencecik fidanlar yok olup gidiyor.
    Ülke elden gidiyor :(

    YanıtlaSil
  2. Bu sağırlığın bedeli çok ama çok ağır olacak onu biliyorum can dostlarım. iki gün önce müdür yardımcımız bahçelievler gibi nezih bilinen bir semtte akşam saatlerinde şakır şakır araba müzüğinin eşliğinde oynayan üç genci kibarca medeni bir şekilde uyarınca dayak yemiş adamcağızın gözü kafası patlamış bu nasıl bir durum anlayamıyorum ne hale geldik getirildik..

    YanıtlaSil
  3. :-(
    Söz bulamayan anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  4. Ben hâla ortada lider göremiyorum.Git gide Kılıçdaroğlundan yaka silkmeye başladım.Halkı ardından sürükleyecek biri varda ben mi göremiyorum?İnşallah özgürce konuşacağımız,eleştirebileceğimiz günlerimiz olur diyorum.Şehit sayısı akılda tutulmuyor artık.Bir yerde dinledim,ne kadar çok şehit olursa, halk bezecek ve GDA 'yu ver kurtulalım dedirtme noktasına gelinecekmiş.Bizim halkımıza bellide olmaz,bazen her şeyi hak ediyor bu halk diyorum.İzliyelim bakalım daha neler neler göreceğiz...Ama Ülkem hiç mutlu değil,bunu bilende bir avuç halk kesimi.Az buçuk okumuş biri olarak ufkumu görmekte zorlanıyorum...Çıkmaz sokaktaki gibi hissediyorum.Herşeyin hayırlısını diliyelim yinede.Sevgiler...

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.