10 Haziran 2012 Pazar

İç Baklalı Yaprak Sarması

Amasya yöresinin bir yemeği


Tv'de izleyip çok imrenmiştim.

Şu enfes yaprakları görünce denemeye karar verdim:
Malzemesi:
Yeteri kadar taze asma yaprağı.
300 gr kadar kuşbaşı et (pirzola ya da kaburga da olabilir diye söylediler)
Birbuçuk su bardağı kabukları çıkarılmış kuru bakla
Birbuçuk su bardağı buğday ve mısır yarması karışımı
bir büyük kuru soğan
Bir kaşık domates salçası
Bir kaşık biber salçası
Maydanoz, dereotu, nane, fesleğen, tuz
Kuru nane, karabiber, kırmızı biber, sıvı yağ, iki kaşık tereyağı
Yapılışı:
Kuşbaşı et tencerenin dibine dizilerek kısık ateşte bıraktığı suyunu çekene dek pişirilir.

Ayrı bir tencerede soğan ince doğranıp sıvı yağda azıcık kavrulur. Önceden ıslatılmış kuru baklanın suyu süzülüp ilave edilir. Salça ve diğer malzeme ile harmanlanıp sıcak suda rengi değişene dek bekletilen asma yapraklarına üçgenimsi bohçalar şeklinde sarılır. Daha önceden suyu çektirilen etin üzerine dizilir. Üzerine eritilmiş tereyağı gezdirilerek sarmaların üzerini örtecek kadar su eklenir. Önce orta, sonra kısık ateşte pişirilir.
Afiyet olsun!

6 yorum:

  1. Hayırlı haftalar, Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de hayırlı haftalar diliyorum. Zarif yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  2. AFİYET OLSUN İŞTAH AÇICI GÖRÜNÜYOR.MUHAKKAK LEZZETLİ DE OLMUŞTUR.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler.. Lezzetli ama Akdenizli olarak fıstıklı, kuş üzümlü zeytinyağlı sarma bir başka diyorum.

    YanıtlaSil
  4. Tarif çok değişik geldi ama leziz olmuştur. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk kez denedim. Bir dahaki sefere salçasını azaltıp kuşbaşı et yerine pirzola ile yapacağım.

      Sil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.