29 Mart 2012 Perşembe

Parkta Kesilen Kediler İçin ne Yapabiliriz?


Değerli arkadaşlar, hepinizin  yüreğini burkan bu durum için  elimden gelen her şeyi yapmağa çalışıyorum. Sabah  erkenden görüntü alabilir miyim umudu ile parka  gittim. Ne yazık ki  yaralı iki kedi de ortalıkta yoktu. Sekiz on kediden oluşan gruptan sadece üç kedi geldi mama yemek için. Ben de sadece onları görüntüleyebildim. Sabah  rastladığım esnaf komşularla  konuşup durumu anlattım ve onlardan yazacağım dilekçeye  imza  atmalarını istedim, kabul ettiler. Aşağıdaki dilekçeyi yazdım. Gün içinde imza toplayıp muhtarlığa ve emniyete vereceğiz.
Bu arada bloğumu takip eden dostlar bilirler, şu günlerde taşınıyorum. Önceden yaptığım ayarlamalar nedeni ile şehrin öteki ucundaki yeni evime  sık sık gidip gelmek zorunda kalıyorum. Bir yandan da bu sorunu çözmeden gitmek istemiyorum. Çünkü ben gidince  parktaki canlar büyük ölçüde sahipsiz kalacaklar. Özellikle  iki yavru çok savunmasız. Biliyorsunuz ben Colette'i de aynı parkta kuyruğu ve  kulağının ucu kesilmiş olarak bulup tedavi ettirmiş ve sahiplenmiştim.
Parkta rastladığım ilk kesik olayından söz eden 9 Mart tarihli yazım: Begonvilli Ev Halleri
 Maalesef bu hayvan ikinci kez daha kötü kesildi.

İşte dilekçemiz:

Varlık Mahallesi Muhtarlığı’na
                                               ANTALYA
Bizler  Turgut Reis caddesi  sakinleri ve esnafıyız. Caddemizdeki  Belediye ekmek satış yerinin bitişiğinde bulunan  küçük parkta   biz mahalle sakinlerini  son derece tedirgin eden ve üzüntüye boğan   durumlar mevcuttur.  Dinlenme ve spor yapma amaçlı bu parkta, sıklıkla bir takım  çocuk yaştaki genç  insanların  akşam karanlığında alkol ve uyuşturucu   aldığını görmekte, onların hoş olmayan tavır ve hareketlerini gözlemlemekteyiz. Ayrıca  yine alkolik bazı yetişkinler burada sızıp sabahlamaktadır.  Asıl tehlikeli  olan  ilk gruptur. Çünkü son günlerde parkta barınan  ve hayvansever hanımlar tarafından kollanıp bakılan birkaç  sokak kedisi tesadüf olmayacak şekilde jiletle  ya da kesici bir aletle kesilmiş perişan halde ölüm kalım savaşı vermektedir. Bunlardan  yakalanabilenlerin tedavisi hayırsever vatandaşlar tarafından yaptırılmıştır. Ayrıca park  belediye tarafından  düzenli olarak temizlendiği halde  pislik içindedir. Özellikle içki şişeleri ve bardaklar her an mevcuttur.  Bu durumun  birkaç  günlük gözlem sonucu tesbiti mümkündür.   Ancak  geçici önlemler yerine köklü çözüm  bulunmasını arzu etmekteyiz.
Bu nedenle  bu parka ve  benzer durumların yaşandığı diğer  mahalle arası parklara  güvenlik kamerası konulmasını talep ediyoruz.  Bu olumsuzlukların  giderilmesi  ve  olayların faillerinin bulunması için gereğinin  yapılmasını arzederiz.
Turgut Reis cad. sakinleri



8 yorum:

  1. Yaz aylarında yıllardır akyarlarda tatil yapıyorum ve Turgutreisi de iyi bilirim. Bu yaşanılan duruma çok üzüldüm :( inş. en kısa zamanda kesin çözüme ulaşır. Bu nasıl bir vahşettir böyle söyleyecek kelime bulamadım.

    YanıtlaSil
  2. çok üzücü ...kemer parklarında da durum farklı değil hayvanlara bir şey yapıldığını görmedim ama sabah erken spor yapmak için parka gitmek mümkün değil ..

    YanıtlaSil
  3. Eskiden parkta deniz kenarında olurdu o serseriler, yukarılara da çıkmışlar:(

    YanıtlaSil
  4. :((((((((((((
    yaaa nasıl bukadar acımasız bunlar:(((
    şikayetlerde bir kişinin dilekçesi bile yetecek kadar acil ve önemli bu olay. hala kalabalık imzalar başvurular bekliyorlarsa yazıklar olsun onlara.
    biz hapşırdılar diye deli üzülürken bu nasıl bir vahşettir böyle:((
    En kısa zamanda sonuç alınması dileğiyle. khemen paylaşıyorum bu postu.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,

    Konuyu HAYTAP'a bildirdiniz mi? ben HAYTAP Ankara gönüllüsüyüm, mail grubumuza bilgi atacağım şimdi. www.haytap.org adresinden yapabileceklerinizle ilgili bilgi alabilirsiniz.

    Youtube'daki videolar konusunda bilgi verirseniz onları da dilekçemize ekleriz.

    İyi ki varsınız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bildirdim. Twitter yolu ile tanıdığım, bildiğim tüm hayvan hakları savunucusu kuruluşlarla iletişim kuruyorum. Videolar konusunda net bilgim yok,sadece bu konudan söz edenler oldu.

      Sil
  6. Nes-Kayfe, Kelebekana,Boncukçu, Örgüçantam, birco; İlgilenen tüm dostlara teşekkürler. İçten yorumlarınızla destek olmanızdan mutlu oluyorum.

    YanıtlaSil
  7. ben evimde 13 kedi besliyorum ayrıca emenet bırakılıp geri alınmadığı için kalıcı olan bir köpeğimde var kediler kendi kedilerimin yavruları başlarına böyle birşey gelecek diye kimseye veremiyorum.genede komşularım onları hıpalamaktan geri kalmıyor bir hafta önce birinin ayağını baltayla vurmuşlar sırtınada garibim topallaya topallaya yürüyor.ayrıca geçen sene sekiz tane kedimi zehirlediler.malesef bazı insanlar yaşama hakkını sadece kendilerinde görüyor tek özel yaratık onlar.sokak köpeğinin birisi bahçeme yavruladı bende acıdım baktım zavallı okadar horlanmıştıki her tarafı saçma yarası ayakları kapan yarası bana sevecen olan bu köeği yoldan gelip geçenler özelliklede çocuklar sürekli taşladı ve köpek onlara karşı saldıganlaştı o köpek yüzünden mahkemelik oldum iki sene bu arada köpeği birisi arabayla ezip öldürdü.yani insaların nekadar acımasız olabileceğini biliyorum özelliklede gençlerin umarım çabalarınızda başarılı olursunuz....

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.