4 Ocak 2012 Çarşamba

Gerçekten de İçiniz Rahat mı?


Haber Burada(tık)
''Riskler anlatılmıştı''  diyorsunuz.  Yani siz sorumlu değilsiniz.  Buna yürekten inanıyor musunuz?  Evet, hiç bir hekim hastasının başına böyle şeyler gelmesini istemez.  Hem vicdani hem de meslek onuru ile ilgili bir konudur bu ama istemese de  ihmaller, yanlışlar olmuyor mu? Olunca da ''riskler anlatılmıştı''  cümlesine sığınmak sizi gerçekten huzurlu  kılıyor mu?
Olayın sorumlusu doktorların bu soruları yanıtlamasını çok isterdim...

Olay burada, Akdeniz Üniversitesi Araştırma Hastanesi'nde oluyor. 19 yaşında bir genç kız obezite hastası.  Bir türlü veremediği kilolarından kurtulmak için mide küçültme operasyonu geçiriyor. Dikişleri tutmuyor ve ikinci ameliyat.  Sonuçta da felç oluyor, bilincini kaybediyor. Annesi perişan. Doktor ihmalinden söz ediyor, doktorlarını suçluyor.  Bir başka  uzman dr. tv'de açıklama yapıyor: Bu tür ameliyatlar sonrasında hastaların kanser ameliyatı sonrası bakımı  ile eşdeğer bir bakım görmesi gerektiğini söylüyor.  Belli ki bu kızcağız bu  özel bakımı görmemiş. Ben hastanenin  şu anki koşullarını bilmiyorum ama üç yıl önce eşim orada belfıtığı  ameliyatı olmuştu. İlgi ve bakım konusunda  sınıfta kaldılar  benim gözümde. Ayrıntıları anlatırsam  bana hak verirsiniz.  O zaman çok uzar bu yazı.. Ama emin olun  operasyon sonrası çok  sıkıntı yaşadık, ameliyatı yapan doktora ulaşmakta da  çok güçlük çektik. Taburcu olurken sormam gereken çok önemli konuları asistan doktorlara sordum.
Hasta yoğunluğu savunmalarının  temeli.  Ne var ki  söz konusu insanların hayatı.. Hastanenin durumunu bildiğim için  düşünmeden edemiyorum;
Gerçekten hiç bir ihmalleri ya da yanlışları olmadığına inanarak mı söylüyorlar bunları:
''Riskler anlatılmıştı''  demeleri onları vicdanen rahatlatıyor mu?

7 yorum:

  1. Bende okudum bu haberi ve de aynı şeyleri düşündüm.Babamı da böyle bir doktor hatası yüzünden kaybettim hala aynı soruyu soruyorum kendi kendime acaba vicdanı rahatmı diye?

    YanıtlaSil
  2. gencecik bir kızın hayatını karartmışlar resmen. Bende dün dinledim haberlerde. İçim acıdı bu kıza. Biraz kilo verme hayali kurarken tamamen yatalakolmak kabul edilebilir bi şey değil:((

    YanıtlaSil
  3. cok yazık cok:((

    19 yasında bı genc cocuk

    oyle uzuldum kı

    YanıtlaSil
  4. :(((((
    maalesef duyuyoruz dünya iyisi Dr larımızda var ama yaşadıkları sıkıntıları hastalarından çıkarır gibi davrananlarda var işte Önce insan olmayı öğrenmeleri gerekiyor:((

    YanıtlaSil
  5. :( keşkee bunlar olmasa.bende şimdi okudum.ne diyeceğimi bilemiyorum..

    YanıtlaSil
  6. çok yazık gerçekten ,en temel hakkımızı bile koruyamıyoruz.enönemli şey sağlık ve eğitim ama ülke olarak hep sınıfta kalıyoruz bukonularda.olan insanımıza oluyor.çok üzüldüm ,gencecik biinsanın hayatı söndü.ailesinin hayatısöndü.çok acı.

    YanıtlaSil
  7. 1 gencin 1 insanın hayatı bu kadarmı deyersiz ama maalesef gerçek bu eşimin rahatsızlığı sebebiyle 3 aydır dr larla iç içeyim 1 şeyi kimse detağıyla anlatmıyor hep peşlerinden koşmak gerekiyor vicdanları körelmiş cüzdanları bilenmiş yapacak 1 şey yok kimse hiç 1 tersliye çare bulamıyor beyanatlar başka fiiliyat başka hazan

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.