25 Aralık 2011 Pazar

Bitte Geh Nicht Fort!

Ben Fransızca aşk şarkılarını çok severim. Çok yakıştırırım bu dili romantik şarkılara. Eh İngilizce de yakışır, en sevdiklerimden bir ikisi de İngilizcedir; My Way, If You Go Awey, Woman in Love gibi..

Almanca şarkı pek dinlemem..

Ama....

Marlene Dietrich; o sarışın ince yüzlü, etkileyici bakışlı gizemli kadın öyle bir ''Bitte Geh Nicht Fort!'' Diyor ki bu şarkıda..

Bitte Geh Nicht Fort!!! Lütfen gitmee!!

bitte geh nicht fort
was ich auch getan
was ich auch gesagt
.............ve şarkının devamında da tane tane, çok anlaşılır biçimde akıp gidiyor sözler, duyguları birebir aktararak..

Aslında, bildiğimiz şarkı..

Ne Me Quitte Pas  (If You Go Away)

 Rahmetli Zeki Müren bile seslendirmiş ''Beni Terketme!'' diye, Türkçe sözlerle. Burada

Marlene Dietrich,

Edith Piaf'ın, Jacques Brel'in, Celine Dion'un, Mireille Mathieu'un ve pek çok sanatçının çok da güzel yorumladığı, ''Ne me Quitte pas'' adlı şarkıyı Almanca olarak söylemiş.

Sonuç muhteşem.. Almanca bir şarkıyı bu kadar duygulanarak dinleyeceğim aklıma gelmezdi..

5 yorum:

  1. harikasın işte kalite arayan arkadaşıma gelsin.
    Sevgiler arkadaşıma

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler! Benden de sevgiler, selamlar...

    YanıtlaSil
  3. Almancayı ben de şarkılara yakıştıramam nedense..Ama nefis şarkı..

    YanıtlaSil
  4. Efsane kadın boşuna efsane olmamış:)

    YanıtlaSil
  5. şarkıyı çok severim, Almanca'sını ve Türkçe'sini ilk kez dinledim, çok keyifliydi, çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.