18 Ekim 2011 Salı

Meme Kanseri



Ünlü, ünsüz, yaşlı genç, tüm kadınlar risk altında.  Hatta  nadiren  erkeklerde bile görülebiliyormuş.

Önce Vahide Gördüm, şimdi  de Nilüfer'in meme kanseri olduğunu öğrenmek üzdü beni. Benim tanıdığım onlarca kadın  bu hastalıkla savaşıyor.. Kim bilir tanımadığım  kaç insan  daha var.. Bana olmaz diye bir şey yok. Hepimizin başına gelebilir.. Bu rahatsızlığa yakalanmış olan tüm kadınlara  geçmiş olsun diyor, acil şifalar diliyorum..

Lütfen Bu Sayfaya Bakın


Hepimiz dikkatli olmalı,  öncelikle  kendimizden sorumlu olduğumuzu  unutmamalıyız.  Elbette hepiniz  biliyorsunuz ama yine de kendime ve sizlere bir kez daha hatırlatmak istedim..  Şöyle ki; kendi muayenemizi  yapıp  en ufak bir şişlik ya da  tuhaflık görünce  mutlaka  bir  doktora görünmeliyiz.
Ayda En Az Bir Kere Meme Muayenesi Yapın!
Unutmayın, 40 yaşından sonra iki yılda bir, 50'den sonra ise yılda bir mamografi öneriliyor..Yine de öncelikli  tanı için kendimizi kontrol etmeyi unutmamalıyız. Metastas olayından sonra işler zorlaşıyor sevgili dostlar. Yani  kanserli  hücreler yayılmaya başlarsa  tedavi  zor ve eziyetli.. Erken tanı çok ama çok önemli. Lütfen  kendinize  gerekli  önemi verin. Yakınınızdaki  tüm kadınları da uyarmak çok işe yarayacaktır. Hadi bakalım, siz değerlisiniz,  hepimiz değerliyiz  ve sağlığımız ihmale gelmez..

7 yorum:

  1. evet her kadının en az bir tanıdığı,bir akrabası var, bu kanserle mücadele eden ama yinede nedense ihmal ederiz memografi cektirmeyi ..örneğin ben..nasıl olduğunu bilmediğimden ve dr alerjim olduğundan ;)gidemiyorum ..Allah dert verip, derman aratmasın ..

    YanıtlaSil
  2. Mamografi ve meme ultrasonu korkulacak bir şey değil. Fazla canınız yanmıyor. Lütfen yaptırın arkadaşım. Yalnız gereğinden fazla yaptırmak da gereksiz radyasyon almamız anlamına geliyor. Abartmamak yani önerilen zaman aralığında yaptırmak lazım.

    YanıtlaSil
  3. Çok önemli bir konuya değinmişsin, önceden teşhis mücadelede avantajlı bir durum. Üstelik sadece mamografi değil , smear testi, rahim içi ultrasonunu da yaptırmalıyız. Sağlıcakla

    YanıtlaSil
  4. Zaten kontrole gidilince hepsi öneriliyor.

    YanıtlaSil
  5. Çok uzuldum Nılufer e .

    YanıtlaSil
  6. bende 31 yaşında bu illetle mücadele veren biriyim ve tesadüfen kendi yaptığım muayene ile buldum erken teşhis çok önemli benimki erken sayılabilecek teşhisdi tedavisi gerçekten çok çok zor, zor günler insanı biraz daha olgunlaştırıyor sanırım lütfen kimse ihmal etmesin sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Ben de çok üzüldüm öykü.

    Sevgili fikir projeleri, çok değerli yorumunuz için teşekkürler. Hastalığınızın erken dönemde fark edilmesine sevindim. Tamamen yeneceğinizi düşünüyorum. Çünkü bilinçlisiniz ve harika fikirlerinizle üreten, yaşamı seven birisiniz. Sağlıklı, çok güzel günler diliyorum. Sevgiler, selamlar Begonvilli Ev'den.

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.