8 Ağustos 2011 Pazartesi

''Dur Bakalım! Ben de İnsanım'' diyebilmek

Çok  beğenerek izlediğim bir blogda rastladım;
Psikolog Marshall Rosenberg’in bir yazısı paylaşılmış; sözü edilen durumun ne kadar vahim olduğunu fark ettim.
Psikolog Marshall Rosenberg diyor ki: Bize iyi çocuk, iyi anne ve baba olmak öğretildi. Eğer bu iyi şeylerden biri olacaksak, o zaman depresyonda olmaya da alışmamız lazım. Depresyon “iyi” olmanın ödülüdür.
Şöyle ki;
İyi olabilmenin bedelleri var. ‘’Aman  başkaları üzülmesin, kırılmasın, kimseyi  hayal kırıklığına uğratmamalıyım’’ diye diye  arzularını, özlemlerini içine gömen, enerjisini  ve çabalarını  başkaları  için kullanan,  bu yüzden de duygusal ve fiziksel olarak  yıpranan insanlara dönüşüyoruz.  Bir  anlamda kendini feda  etmiş insanlar haline geliyoruz. Üstelik bu durum fazlasıyla destek görüyor ve alkışlanıyor.
Başkalarını üzmek  elbette tercih edilen bir durum değil.Belki de, iyilik meleği  değil öncelikle kendimiz olmamızın ,  kendimizi ifade  ederek  görev  ve sorumluluklarımızı  daha mantıklı  bir bakış açısı  ile ele almanın  zamanı çoktan gelip geçiyor olabilir.
Tabii ki, kendi  isteklerimizi dile  getirirken kırıcı, incitici ve sert olmak zorunda değiliz. Bizim de isteklerimiz, özlemlerimiz, haklarımız olduğunu  yumuşak ama kesin bir tavırla  dile getirmemiz  pek çok sıkıntıyı aşmamıza yardım edebilir. Ne dersiniz?

KAYNAK SİTE ZAMAZİNGO BURADA

5 yorum:

  1. Ben başkaları için yaşamaktan çoktan vazgeçtim. Bu benim hayatım ve nasıl mutluysam öyle yaşarım. Herkesi düşünecek kadar çok zamanım yok :)

    YanıtlaSil
  2. Bu durumdan en çok da anneler zarar görüyor. Çoğu anne kendi hayatını tamamen çocuklarına adıyor...

    Güzel bir noktaya değinmişsin, teşekkürler...

    Blogumu da güncelledim, gelip yorumlarsan sevinirim.

    Neşeyle...

    YanıtlaSil
  3. Birçok hastalığın nedeninin karşımızdakini kırılsak da kırmak istemememizden kaynaklandığı sonucuna varılmış.Böyle diyorum da "incinsen de incitme " sözünden hala geçemiyorum demek ki "vurdumduymaz" olmak en güzeli sevgilerimle tontini.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Yeşim, Sevgili Kontrast, Sevgili Tontini, ben de incitmeme konusunda azami dikkat gösterenlerdenim ama başkalarını memnun etme uğruna harcanan yaşamlara da içim cız ediyor. Orta yolu bulmalı.

    YanıtlaSil
  5. evet...orta yolu bulmalı...."hayır" demeyi bilebilmeliyiz

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.