25 Haziran 2011 Cumartesi

Sıcak çok sıcaaak!

Başladım  yine sızlanmaya.

Nasıl  başlamayayım, meteoroloji  38  derece  diyor.  Bu  havanın  sıcaklığı. Toprağın,  koyu  gri  asfaltların  ve  güneşin  dimdik  vurduğu yerlerin  değil..Gerçi  daha  45  leri,  50  leri  de  göreceğiz .

Pencereyi  açınca  fırın  kapağı  açmış gibi sıcak  bir  hava  doluyor  içeriye.

Pencereden  bakınca  buhar  buhar  görünüyor  her  yer. Evlerde,  işyerlerinde  sürekli  çalıştırılan  klima  cihazlarının  dış  üniteleri  ise  inadına  çevreyi  ısıtıyor.  Odayı soğutup  çevreyi  ısıtan  bir  kısır  döngü  içindeyiz. 

Belki  böylesine  yoğun  bir  yapılaşma  olmasaydı   daha  rahat  nefes  alabilirdik.  Binaları   yaparken  yok  ettiğimiz  ağaçları  korumamanın  bedelini  ödüyoruz.

Bu  güzelim  kenti,  yaz  aylarında sevmiyorum. Enerjimi, çalışma  isteğimi  alıp  götürüyor  nemli  ve  sıcak  hava. Okuduğumu  bile  anlamıyorum.  Dışarı  çıkmak, evişleri,  alışveriş,  yürüyüş  yapmak  gitgide  zorlaşıyor.
Ağır  işlerde çalışmak  zorunda  olanları,  hastaları  ve küçük  çocukları  düşününce  daha  da  üzülüyorum.
Tüm  canlılar  için  hayat  zor  yaz  aylarında.
Çiçekler  soluyor, zavallı  hayvanlar  yarı baygın  düşüyorlar.

Hepsi  bu  kedicik ve  köpekcik gibi  şanslı  değiller. Sokaktakiler  içecek  su  bile  bulamıyorlar.


Bir  an  önce  sonbahar gelsin istiyorum..

7 yorum:

  1. Sevgili Begonvilli ev, buraya henüz çok sıcaklar basmadı.Şimdide yağmur yağıyor.Darısı bulunduğun yer başına. İzmir'de yaşarken balkon demirine başımı dayar uyumaya çalışırdım sıcağa inat.Ama başaramazdım. Sıcaklar içinde sağlığınıza dikkat edin lütfen..

    Sevgilerle!

    YanıtlaSil
  2. Merhaba canım.
    Üzüldüm şimdi.Oysa buraya tam olarak yaz gelmedi.Bizde havalar ısınsın diye bakıyoruz.Allah kolaylık versin.Her şeyin aşırısı işkence.
    Kedicik ne güzel oynuyor.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. bende sevmiyorum bu kadar sıcakları.mahalledeki kedilerin hepsi zayıfladı resmen.gündüz sıcağında çoğunu bulamıyorum beslemek için,bulduklarımda resmen ayakta zor duruyor.bugün sularına biraz buz ekledim valla napim belki birazcı serin durur suları.Allah dışarda çalışanların yardımcısı olsun

    YanıtlaSil
  4. izmir de çok sıcak, gerçi birkaç günlüğüne serin hava geliyormuş ama ardından yine aşırı sıcak olur.

    köpekler için suya girmek çok doğal ama kediler karakter olarak ıslanmak bile istemezler. doğada küçük kediler içinde sadece bataklık kedisi (balıkçıl kedi de denir) suya giriyor. evcil kedilerin hiçbir yabani atası sudan hoşlanmaz. büyük kedilerden de kaplan ve jaguar dışında diğerleri suyu pek sevmez.

    YanıtlaSil
  5. bu hafta rahat edersin serinleyecek:))
    videolar çok güzel .

    YanıtlaSil
  6. Bu mevsimde , gerçekten yoğun neme mağruz kalmak , hiçte sempatik değil. O zavallılar için yapılabilinecek basit şeyler var . Kedicik ne tatlı hareket ediyor suda

    YanıtlaSil
  7. Sabahları erken saatlerde deniz, kum sefası, öğlende evde geçirmece bol kitap okumalar, blog yazmalar, akşam üstü yine deniz faslı ve akşam güneşin batışıyla rakı sofrası. Ohh bak bakalım sonbahar istermisin? Keyfine bak, boşver sıcakları...

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.