13 Mayıs 2011 Cuma

Letters To Juliet / Juliet'e Mektuplar

Yaşamın  kötü  sürprizleri  ile  gerçekten  yorulduğum,  üzüldüğüm  şu  günlerde  naif  konusu, mekanları  ve başarılı  oyunculukları  ile  içimi  ısıtan  bir  film  izledim.



Öncelikle  filmin  adı, Türkçeleştirilirken  her  zaman  olduğu  gibi sanırım  ticari  kaygı  ile  ''Aşk Mektupları'' olarak  değiştirilmiş. Oysa  ki, orijinal adı

Letters To Juliet yani  Juliet'e Mektuplar.



Romantik komedi, dram.  Ayrıntılardan  etkilenen  biri  olarak  sık  sık  içimde  sızlamalar  hissettiğim  için duygulanarak,  zaman  zaman  da  gülümseyerek  seyrettim  filmi. Adına  yakışır  şekilde  İtalya'da   geçiyor.

Gary Winick’in yönettiği ve Amanda Seyfried, Gael García Bernal, Vanessa Redgrave, Christopher Egan ile Franco Nero’un oynadığı Letters to Juliet, 50  yıl  öncesi başlayan  ve  ne  yazıkki  yarım  kalan  bir  aşk  hikayesinin  devamı..

Bana  göre  filmi  alıp  götüren Claire  rolü  ile Vanessa Redgrave..Claire  henüz 15  yaşındayken İtalya  Verona'da aşık  olduğu  Lorenzo'dan  ailesinin  baskısı  ile ayrılır, İngiltere'ye döner. 50 yıl  boyunca hiç  görüşmezler. Ayrı  yaşamlar  kurulur. Yıllar  sonra Clair'in geleneksel Juliet  duvarına bıraktığı kayıp  aşkını  anlatan sararmış  mektubu bulan Sophie (Amanda Seyfried)  bu  mektuba  yanıt  yazar.



Sonrası,  elli  yıl  sonra  kayıp  aşkını yeniden  bulmak isteyen Clair, ona  gönülsüzce  eşlik  eden  torunu Charlie (Cristopher Egan)  ve  bu  hüzünlü  aşk  öyküsüne  bir  şekilde  karışan  Sophie, bir  de  tabii  ki yakışıklı  Lorenzo'nun  bulunması  ile  ilgili  iç  içe  geçen  yaşamlar...

Küçük bir not daha:

Filmin  oyuncularından Franco Nero, Vanessa Redgrave, gerçek  yaşamlarında  da  yıllarca  ayrı  kalmış  ve çok  sonra  kavuşmuş  iki  sevgiliymiş. Şu  an  evliler:)


3 yorum:

  1. Bu filmi izledim;bende çok beğenmiştim.

    YanıtlaSil
  2. Benim de severek sıkılmadan izlediğim filmlerden biriydi. Bizde takılan isminden oysa daha ilgi çekici daha sırlı, niye öyle tercüme edilmiş ben de anlayamadıydım:)))

    YanıtlaSil
  3. bende seyretmeliyim ...birbirine böylesine yakışan çifti seyretmeye değer..sevgiyle kalın ..

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.