5 Şubat 2011 Cumartesi

Dikkat, Çok Önemli / Lütfen Sabırla Okuyun, MSG NEDİR?



MSG nedir?  Hiç duydunuz mu? Mutlaka  duyanlar, bilenler vardır ama ben yeni  öğrendim  ne  olduğunu.

MSG(Mono Sodyum Glutamad) adında bir yiyecek katkı maddesi var. Ambalajlı gıda maddelerinde kullanılan  pek çok katkı maddesi olduğunu biliyoruz. Çoğu, bozulmayı önleyen raf  ömrünü uzatan emilgatörler, bazıları da renk ve  görüntüyü cazip hale getiren katkı maddeleri. Bunların  belli oranlarda  kullanılmasına  izin  veriliyor.

En son 22.05.2008 tarihinde güncellenen Türk Gıda Kodeksi "Renklendiriciler ve Tatlandırıcılar Dışındaki Gıda Katkı Maddeleri Tebliği"ne göre tüm gıda maddelerinde glutamik asit veya tuzlarının kullanım limitini  kilogram başına 10 gr olarak belirlemiş. Güya  bu  miktarı  aşmayınca  zararlı  olmuyormuş. Peki  fazlaca  tüketenlerde  durum  ne  olur? Ara  sıra tüketenler  neyse  ama  sürekli  bu  ürünleri  tüketenler, özellikle  çocuklar  için büyük  bir  tehlike söz konusu  değil mi?


Gelelim  sözünü ettiğimiz Mono Sodyum Glutamad adlı maddeye;

İlk  kez  kardeşimle aramızda  geçen  bir  sohbette duydum  böyle  bir katkı maddesi  olduğunu. Fazla sevmesem de dışarıda  bir ciğer yediğimi  ve  inanılmaz  lezzetli  bulduğumu  söylemiştim.  Evde  yapılanda  o  lezzeti yakalayamadığımı  da  eklemiştim. Bu  konularda  oldukça  bilgili olan kardeşim  bana MSG'den  söz  etti. Kullanımının  da  çok yaygın olduğunu söyledi. Tatlı ya da tuzlu  her  türlü gıdaya  katılınca beyinde  müthiş bir etki yapıyormuş  ve  o  yiyeceğin tadını çok lezzetli olarak algılıyormuşuz. Biraz araştırınca söylediklerini  daha  ayrıntılı  olarak okudum.  Bakın  nasıl  bir şeymiş  bu MSG:

Yiyeceklere katıldığında, o yiyeceğin tadının beyin tarafından güzel
olarak algılanmasını sağlıyor. Tatlı, tuzlu, acı fark etmiyor. Hangi yiyeceğe katılırsa lezzetliymiş gibi geliyor. O yüzden gıda üreticilerinin bir çoğu MSG'yi karlı olduğu için kullanıyorlar.

MSG ZARARLI MI ?
Buna okuduktan sonra siz karar verin.

Bu madde Nörotoksin.
Sinir hücrelerine zarar veriyor. Merkezi sinir sistemi tahribatı ve
buna bağlı olarak ALZHEİMER, PARKİNSON, HUNTİNGTON hastalıkları, SARA (Epilepsi) Retinal dejenerasyon (Göz retina tabakası hasarı) yağ birikimi, doyma mekanizmasında bozukluk, obezite. Büyüme hormonu baskılanması.
Pankreas hasarı, insülinde artış, ve buna bağlı diyabet. Böbrek ve karaciğerde ciddi hasarlar.

Bu madde hamilelerde plasenta bariyerini geçebiliyor, anne karnındaki
bebek de aynı tahribatlara maruz kalıyor. Özellikle çocuklarımızın hatta büyüklerin de çok severek yediği CİPS'lerde çok kullanılmakta.
Hazır köfte harçları, et suyu tabletleri, hazır çorbalar, DONDURMALAR,
renkli yoğurtlar ve benzeri bir çok üründe var. Şimdi diyeceksiniz ki,
Madem bunca zararı var, neden kullanıyorlar? Küreselleşen dünyada, ticaret de küreselleşti. Küresel ticaret devleri insaf, merhamet gibi duygularla asla çalışmaz. Onların amacı çok kar etmek,çok daha büyümektir.

15 yorum:

  1. arada hazır çorba yapıyordum, onların içeriğinde de MSG olduğunu görünce gıda sanayisine bir kez daha lanet ettim. zaten hepsi dev firmalar, kendilerinden küçükleri de satın alıyorlar böyle düzenin hayır getirmeyeceği ortada..

    YanıtlaSil
  2. Ben de çok seyrek olarak hazır gıda ürünleri alıyordum. Dışarda yemek yeme alışkanlığı olanlar daha çok risk altındalar. En çok da çocuklar için kaygılandım.

    Ne yazık ki, insan sağlığını hiçe sayarak para kazanma derdine düşüp bu tür gıdaları üreten ve satanlara dur diyen bir yaptırım gücü yok ülkemizde. Tek çaremiz tüketici olarak bilinçlenip asla bu maddeleri içeren gıdaları tüketmemek. ''Hazır gıdaya hayır!''diyorum.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Begonvillievciğim, eğer hazır gıdaları ve katkı maddelerini tek tek incelersek hiçbirşey yemememiz gerekir hatta sadece kendimizin saksıda yetiştirdiği gıdaları tüketmemiz gerekir. Özellikle çocuk mamaları konusunda bizimkiler çok panik yaptılar, ki bu mamayı Bade ye dr u önermişti, yoğurtta buna dahil.Ama hani bir deyiş vardır azı yarar çoğu zarar diye bizde denetimsizlik ve ab standartlarında üretim yapılmaması bu konuda dikkatli davranmamızı gerektiriyor. Asıl Allah bizi ve çocukları bunu bile bile para hırsı ile katkı malzemesini dozunda kullanmayanların vindansızlığından korusun.

    YanıtlaSil
  4. Bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederim....daha önce aynı konuyu tv den de izlemiştim çok doğru....özellikle çocuklarımı cipsden uzak tutmaya çalışıyorum ama kaçamak yapıyorlar....ticarette insaf ve merhamet kalmadı tabiiii....sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Bu paylaşımın için teşekkürler. Yediklerimizi mümkün olduğu kadar evde üretip tüketmemiz gerekiyor. Yaşam biçimim nedeniyle ben hazır gıda çok seyrek tüketiyorum. Ama çalışanlar gençler ve çocuklar zorunlu olarak en az bir öğünü dışarda yiyorlar. Okul kantinlerinde bile denetim olmadığını düşünürsek... Vay halimize!

    YanıtlaSil
  6. canım yaaa ne olacak halimiz böyle gözümüzde gözlük marketlerde aldığımız herşeyin üzerindeki bit kadar yazıları okuyacak durum da yok. LAnet olsun diyorum .
    Her ülke bir yana Müslamanız deyip gavur eziyeti yapmaları rezillik. yatacak yeri yok bunları satanında izin vereninde.

    geçen gün pazarda ilginç bir marul gördüm kıbrıstan gelmiş. devamlı alışveriş yaptığımız kişi ne dese beğenirsin yengehanım artık doğal organik diye bişey yok yetiştirilen herşeyin tohumu İsrailden geliyor!!!!!!
    bir avuç İsrail hangi toprakta yetiştirip ürün elde edecek ozaman hepsi labarotuar ürünür diye düşündüm Rabbim sonumuzu hayır getirsin :(

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Fiamma, kent yaşamında elbette sadece kendi yetiştirdiğimiz yiyecekleri yeme şansımız hiç yok. Yine de ambalajlı hazır yiyeceklerden olabildiğince uzak durmanın ve fast food tarzı beslenmekten kaçınmanın yararı büyük olacaktır. Ben çocuklar için çok kaygılanıyorum.

    YanıtlaSil
  8. Tatesal, Hüznün Tadı, Örgü Çantam, belki bu konulara sık sık yer vererek olabildiğince doğal beslenme konusunun bir fantezi değil gereklilik olduğunu anlatabiliriz.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir yazı da sizden, hepimiz bunları vurgularsak, bilinçlendirirsek eminim sonuca varırırz, teşekkürler, sevgiyle muhabbetle..

    YanıtlaSil
  10. Bu konuyu araştırdım. Sadece hazır gıdada değil belirttiğiniz gibi piyasadaki yemek ve pastacılık sektöründe de yaygın olarak kullanıldığını öğrendim. Evde hazırlanan en basit yemeği ya da tatlıyı dışarıda yenilen en lezzetli yiyeceklere tercih etmeliyiz.

    YanıtlaSil
  11. Aynen dediğiniz gibi Şeytanın Yaz Dedikleri. Dışarıda yediğimiz ve bize aşırı lezzetli gelen yiyecekler, içerdikleri katkı maddesi ie beynimizi kandırmakla kalmıyor, kalıcı hasarlara neden oluyor.

    YanıtlaSil
  12. Ben de hazır çorba yapıyordum arada sırada, ama artık stop...

    YanıtlaSil
  13. Ne yazık ki Türkiye de insan sağlığı kadar ucuz bir şey yok. herşey de her yerde bu lakayıtlık hat safha da.. Bir yere kadar yeme mecbur kalıp bazı malzemeleri almak durumunda kalıyoruz. En acısı toplum olarak bunun farkında bile değiliz ve gayet normal karşılar olduk herşeyi..Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Bende cipsleri seviyorum,hazır çorbaları yiyorum.Bu aralar bunların tatları tuhaf gelmeye başladılar.Azar azar bırakmaya başladım artık..

    YanıtlaSil
  15. bende ilk defa duyuyorum boyle birseyi ve size tesekkur ediyorum.sonucta 1 kisinin bile bilinclenmesi cok buyuk bi sey olsa gerek.bende tavuk tabletini cok kullananlardanim,ama bundan sonra dikkat edecegim tesekkurler...

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.