2 Aralık 2010 Perşembe

Dağ Mantarlı, Rezeneli Levrek


 Bu  tarifimiz Akdeniz  mutfağını  sevenler  için  ideal.  Çünkü, levrek, doğal  dağ  mantarı, rezene, sızma  zeytinyağı  gibi  Akdeniz'in  en  güzel  ürünleri  ile  hazırlanıyor. Yanında  bol  yeşilliklerden  oluşan  Akdeniz  salatasını öneririm. 
Malzemesi:
Bir  iri levrek (Fleto olarak hazırlatılmış)
250 gr. doğal  dağ mantarı.(Bilmediğiniz  mantarları  asla toplamayın,  ben  çok  güvenilir  bir  yerden  satın  alıyorum)
Bir  kaç  dal  rezene yaprağı
Sızma zeytinyağı (Bir  kaç  çorba kaşığı)
Yarım  çay  fincanı  beyaz şarap
Bir  büyük kırmızı  biber.(Haşlanıp  kabukları  soyulacak,  küçük  küçük  doğranacak)
Yarım  çay  bardağı  biberin  haşlama  suyu (Ben fazlaca  miktarda  biberi  haşlayıp  kabuklarını  soydum. Bir  kabın  içine bırakınca  bir  miktar  suyunu  bırakıyor,  bu  suyu  kullandım)
Karabiber
Yapılışı:
Levrekleri,  yıkayıp  suyunu  kağıt  havlu  ile  kurulayın. Tuzlayıp,   her  iki  yüzüne  de çok  az  zeytinyağı  sürerek  mümkünse döküm  bir  tavada  üstü  kapalı  olarak iki  tarafını  da  güzelce  kızartın.

Diğer  yandan,  iyice  yıkayıp  kumlarından  arındırdığınız  mantarları    kurulayıp minik  minik  doğrayın,  orta  ateşte, bıraktığı  suyunu  çekinceye  dek pişirin. Suyunu  çekince bir  iki  kaşık  zeytinyağı   ilave edip bir  iki  çevirdikten  sonra  bir  kaşık  un ekleyin.  Un  kokusu  kaybolunca  şarabı, biber  suyunu, tuzu,  karabiberi  koyarak  altını  iyice kısın. Suyunu  çekince  ateşten  alın  ve  incecik  doğranmış rezene yapraklarını  ve  kırmızı  biberi  de ekleyin.  Balığınızla  birlikte  servis  yapın. AFİYET OLSUN!

8 yorum:

  1. Nefis bir balık pişirme şekli...İzmir'de Levrek ve Çipura bolca bulunur,biz de çok severek yeriz;mantar da benim favorimdir,hepsi birarada ...Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Canım merhaba:)) Balık nefis olmuş ellerine sağlık size afiyetler olsun...
    Canım bana uğrayıp ödülünü alırsan sevinirim.... Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyor.ellerinize sağlık..önceki yazınızda soracaktım..nereye koymuşlar kondisyon aletlerini yakın mı bize de ?

    YanıtlaSil
  4. off süper görünüyor! elinize sağlık!

    YanıtlaSil
  5. Anacım sevmediğim mutfak yok benim::)Çok güzel ya!
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Dışarda kar fırtınası :)
    Burnumuzun ucunu göremiyoruz.
    Ekmek kaldı mı evde? konuşmaları yapıyoruz :)
    Levrek diyorsun, dağ mantarı diyorsun ve de yetmezmiş gibi yapıp gösteriyorsun.
    Yazık bana yaaaa :)
    Ellerine sağlık canım arkadaşım.

    YanıtlaSil
  7. Eminim harika olmuştur tadı,, elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  8. Rezenenin balığa verdiği tat harika olur. Bir de dağ mantarı ile birlikte. Nefis olmuş elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.