17 Ekim 2010 Pazar

Ev Dekorasyonunda En Çok Yapılan Yanlışlar

Pek çoğumuz evimizi dekore ederken  ya da eşyalarımızı yenilerken  profesyonel bir  yardım  alma  olanağına  sahip değiliz. Gördüğüm  kadarı  ile ülkemizde dekoratörler ve  iç  mimarlar üst  gelir  düzeyindeki  insanlara  bir de otel vb işletmelere  hizmet  veriyorlar. Bu  işin  uzmanı  olmasak  da  bazı noktalara  dikkat  ederek rahat, zevkli  ve huzurlu bir  ev dekorasyonu  oluşturabiliriz.

Evimiz  bizim  en  özel  yaşama  alanımız. En  çok  rahat  etmemiz  gereken, bizi  mutlu  eden ortamlar olmalarını hepimiz  isteriz  ama  bazen  öyle  yanlış  seçimler  yaparız  ki, hem rahat  olmayan  hem  de gözümüzü yoran bir ev  olur  onca  emeğimizin, harcamamızın  sonucu.

Benim  gördüğüm  en  sık  yapılan yanlışlardan  söz  etmek  istiyorum;

En çok rastladığım,  tarz  karmaşası durumu. Yani eski  ile  yeniyi, klasikle moderni  anlamsız  biçimde  karıştırma. Bunu  daha  çok  eski  eşyasını  elden  çıkarmaya kıyamayan  insanlarda  görüyorum. Yeni  alınan  mobilya  ya  da mefruşat öncekileri  tamamlamayacak  bir  tarzda  oluyor. Ortaya  uyumsuzluklar  çıkıyor. Kısacası  tarzınızı  belirlemeli, eklemeleri  yaparken ya daha  öncekileri  elden çıkarmayı göze almalı ,  ya  da yenileri,  öncekilere  uygun  seçmeye  çalışmalıyız. Örneğin  klasik mobilyalarla modern  perdeler (ya  da  tersi) uyum  sağlamaz.


Renklerde  tamamlayıcılık ve bütünlük olmalı. Renk karmaşası  en çok  yapılan  yanlışlardan biri.

Begonvilli Ev

Begonvilli Ev, Begonvilli Ev tarafından Polyvore.com üzerinden


Tek düzelik de,  sık  rastlanılan  bir hata. Bunu önlemenin  yolu desenli  ve  düzü yerinde  kullanabilme..Örneğin desenli  halılar, düz  renk  mobilyalarla  tamamlanmalı. Ya  da  tersi, mobilya kumaşları desenli ise halılar düz olmalı. Desenli  halı ile birlikte, desenli  mobilya göz  yorucu  ve  zevksizlik  örneği olur.  Tümünün  düz  olması  ise  tek düzelik  ve  ruhsuzluk  getirir ortama..

Begonvilli Ev

Bu üç halı da yukarıdaki oturma grubuna uygun, tekdüzelikten uzak seçimler.

Evimizi dekore ederken en çok yaptığımız yanlışlardan biri  de  abartılı ve  fazla doldurulmuş odalar. Biblolar, gereksiz sehpalar, resimler...



Bu  bir  kolaj. Müthiş  görünse  de ,  böyle  bir  odada  yaşadığınızı  düşünün ; hiç  pratik  değil  ve  gerçekten  çok yorucu.
Bu  konuda  abartıya kaçarsak başımıza  öyle  bir  iş  açılır  ki,  hem  ruhumuz  daralır, hem  de temizlik  ve  bakımları bizi çok  yorar. Beni  en  çok  rahatsız  edenler  imitasyon  çiçekler. Aşırı derecede antipati  duyuyorum  onlara. Hatta  boyanmış  bir konserve  kutusuna  dikilmiş  sardunyayı  en  pahalı  yapay  çiçeğe tercih  ediyorum.


8 yorum:

  1. yapay çiçekler beni de çok rahatsız eder.. şimdi heryerde onlar var hatta alışveriş merkezlerinde büyük plastik palmiyeler, ağaçlar var.. çok benzerini yaptık diye gurur mu duyuyorlar üretenler bilmem ama ruh olmuyor uzaktan bile hemen belli oluyor yapaylık.

    YanıtlaSil
  2. Begonvilli ev,bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.Benim de eklemek istediğim,Yaşam alanlarımız bizim kişiliğimizi,yaşam tarzımızı yansıtmalı.Moda diye kendi yaşam tarzımıza uymayan dekorasyon güzel durmuyor.Çirkin tarz yoktur.Yeter ki kendi ihtiyaclarımıza göre,kendimizi rahat hissedebileceğimiz evler dekore edelim.Sevgiler.Aida

    YanıtlaSil
  3. Evimiz,bizim huzur kaynağımız olmalı,göz yorulmasından kaynaklanan ruh yorgunluğuna neden olmamalı...

    YanıtlaSil
  4. Begonvilli ev kendimi üst düzey gelir gurubunda görmüyorum...Evimi yeni aldığım için, villa tipi olunca hadi bi iç mimar çağıralım bilinçli olsun evimizn döşenmesi dedik...Sağolsun iç mimarımız kendi keyfine göre tasarladı alacağımız eşyaları,Eşim illa iç mimar olsun dediği için başta izledim bakalım ne yapıcak diye..Beyin özürlü diyorum kusura bakmayın benim aile yaşantımı ön planda tutmayarak amerikan tarzı bir ev yapmaya kalkışınca ...Hoopp burda dur bakalım dedim yolu gösterdim..Ailem evimin eşyasını hediye almak istedi onlara da kusura bakmayın ben yavaş yavaş zevkime göre alıcam eşyalarımı dedim ve öyle yapıyorum...iç mimardan bana kalan mutfağımı kaplayan koca bir masa ..her görmemde laf sayıyorum kadına...Birbirine uyum sağlamaksa insanlar her eşyayı tek tek taksitle alıyor ...söylediğin şekildeolması için boooll parası olması lazım insanın..sağlıcakla kal:))

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Begonvil,
    haklısın.
    Maddi imkanların yettiği ölçüde ev dekorasyonunda uyumlu objeler ve renkler seçilmeli.
    Ne bulunursa doldurulmamalı ve ferah, huzurlu, dinlendirici bir yaşam alanı oluşturulmalı.
    Sanırım bunu düşünecek ve de uygulayacak imkanlara sahip olduğumuz için şükretmemiz gerekiyor.
    Ama öyle aileler gördüm ki, bırak evi, dekorasyonu, bir plastik leğen almaya gücü olmayan...
    Nefret ettiğim o plastik çiçeklerin, insanların tek göz odalarını süsleyen yegane şey olduğunu görünce fikrim değişti.
    Yanlış anlamazsın umarım beni, sadece hayat bizim bulunduğumuz yerden ve noktadan bakıldığında başka görünürken karşı tarafa geçildiğinde içler acısı.
    Hayat ne garip.
    Ne büyük tezatlıklarla dolu.
    Sapsarı yaprakların süslediği sonbahar caddelerinden sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  6. Bugün tam da benim sorunumdan bahsetmişsiniz. Atamadığım eski eşyalarım ve onlara uydurmayı başaramadığım ihtiyaçlarım. İşin kötüsü ben neyin neyle uyacağını da anlayamıyorum. Öyle olunca da yeni şeylar almaktan açıkça korkuyorum. Oysa ufak tefek değişiklikler yapabilsem hayatıma renk ve mutluluk katabileceğimin de farkındayım.
    Şimdi sizin kolajlarınızı dikkate alarak zihnimde evimi dekore ediyorum. Bakalım ne zaman eyleme geçeceğim.

    YanıtlaSil
  7. Bence herkesin yasadigi ortam , kisnin zevkini, ruhunu ve gelkri seviyesini yansitiyor.
    Hrt gecen gun teknoloji gelisyor,
    tabiki yani sira tekstil, dekorasyon urunleride deyisyor.Gelir seviyesi musait olmayanlarin tabiki bu hizli gelisime ayk uydurmasi biraz zor.
    Herkese gonlunce yasaya bilecegi dekore edilmis bir ortam diliyorum.
    Sevgiler,
    Sefa

    YanıtlaSil
  8. Ben bir eve girdiğimde ev sahiplerinin kişiliklerini görmek istiyorum. Zamanla ve yaşanmışlıklarla örülü olması hoşuma gidiyor. Dekoratörlerin hazırladıkları ev hazır oluyor, yaşanmışlık hissi olmuyor. Vee bir de şu hardal rengine gıcığım.Neden hardal rengi koltukları olanlar hardal rengine yakın perde ve o rengi içinde barındıran halı alırlar? oda hardal hardal kokuyor..renksiz...Zıt renkleri birlikte kullanmayı severim kısacası renkleri seviyorum. :)

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.