3 Ekim 2009 Cumartesi

Son Okuduklarımdan / Edebiyat ve Patates Turtası Derneği / Annie Barrows, Mary Ann Shaffer




Elizabeth Gilbert'in kitap hakkında yazdıklarını okuyunca, ben de bu kitabı okumaya karar verdim. Okuyunca da pişman olmadım. Bakın ne demiş Elizabeth;

''En son ne zaman böylesine zekice yazılmış, bu kadar keyifli bir kitap okuduğumu hatırlamıyorum. Her şey o kadar gerçek ki, kurgu bir roman okumakta olduğumu unuttum. Karakterler öyle harika çizilmiş ki hepsini arkadaşlarım ya da komşularım sandım. Ne olur bu kitabı kendinizden esirgemeyin. Ben herkesin mutlaka okumasını tavsiye ediyorum.”
Elizabeth Gilbert(Ye Dua Et, Sev'in yazarı)

Kitapta anlatılanlara gelince;

Yıl 1946 , yer Londra ve henüz İkinci Dünya Savaşı travması atlatılmaya çalışılıyor. Yazar Juliet Ashton yeni kitabı için konu bulma arayışındadır. Juliet hiç karşılaşmadığı bir adamla tesadüfen mektup arkadaşı olur.(Ayrıntıları kitabı okuyunca öğreneceksiniz)

Juliet yeni mektup arkadaşı ile yazışırken kendini Guernsey Edebiyat ve Patates Turtası Derneği'nin üyeleri içinde bulur. Çünkü mektup arkadaşının en yakın dostları bu grubun üyeleridir. Almanlardan korunmak amacı ile kurulmuş bu derneğin üyelerinin her birinin ilgi çekici bir hayat öyküsü vardır. Juliet bu kez derneğin etkileyici, sevgi dolu üyeleriyle mektuplaşmaya başlar. Kimi çiftçi, kimi frenolog kimi edebiyat sever olan bu insanların mektupları Juliet'e bambaşka bir dünyanın kapılarını açacak, dinlediği öyküler belki de yaşamını tamamen değiştirecektir.

Keyifli okumalar..

3 yorum:

  1. hemen alıp okumak isterim ..ben genelde sahaflardan alıyorum kitaplarımı ..bu çok yeni bir kitapmı ..??

    YanıtlaSil
  2. Evet, yeni kitaplardan. Aslında okunacaklar listeme tepeden giriş yaptı.:)

    YanıtlaSil
  3. Aslında bugün kitapçıya gidip de üzerinde uzun süre düşündüğüm bu kitabı almamaya karar verdim netten bir araştırayım ondan sonra alıp almayacağıma karar veririm diye düşündüm ve burda sizin yorumunuzla karşılaştım,sanırım güzel bir kitap,almaya karar verdim:))

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.