15 Temmuz 2009 Çarşamba

O Benim Öğretmenim / Heykel Sanatçısı Metin Yurdanur





Bir sanatçı tanıma onuruna eriştim; tam otuzüç yıl öncesinden. Bir yatılı okulun bana belki de en çok huzur veren köşesi, resim atölyesinin dingin ve sanat kokan ağırbaşlılığı içinde, bir o kadar sakin, bir o kadar da yaratıcı ustası, daha dünmüş gibi gözlerimin önünde..Yalnızca tanımaktan değil, öğrencisi olmaktan duyduğum onurla dolup taşıyor içim. Belki de sanatsal eğilimlerimin ilk filizlendiği yıllarda O'nu tanımış olmamdandır resim ve yontuya olan düşkünlüğüm. ''İnsanı insan yapan elleridir'' sözünü sık sık yinelerdi. Yıllar sonra basından ve yılda bir kez yapılan mezunlar toplantılarımızdan edindiğim bilgilerle, ellerle ilgili yapıtlarının ne kadar etkileyici ve güzel olduğunu görünce, bu sözlerini anımsıyorum.







Metin Yurdanur Hakkında Daha Fazla Bilgi İçin Buraya Tıklayın

1998 Yılında devlet sanatçısı ünvanını alan Metin Yurdanur, yurt içinde ve yurt dışında bir çok yapıtlara imza atmış..En son 4 temmuz 2009 günü Isparta'da görüştüm kendisi ile. O'nu sağlıklı ve sanatçı kişiliğini yansıtan görüntüsü ile görmekten çok mutlu oldum. Nice sağlıklı ve üretken yıllara Sevgili Öğretmenim.



Metin Yurdanur’un Resmi Sitesi

2 yorum:

  1. Merhaba.Metin YURDANUR Hoca 1978-79 GEE Resim Bölümünden benim de hocam.Kendisini her zaman minnet ve şükranla anarım.Öğrencisi olmuktun gurur duyuyorum.Belki sizinle de dönem arkadaşıyız.Selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Çok mutlu oldum yazdığınız için. Çünkü eski yazılarıma baktığım zaman, çok değerli bir sanatçıdan söz ettiğim bu yazı ile kimsenin ilgilenmediğini görmek üzüyordu beni. Tanımasalar bile bir kaç cümle yazılmaması sanata ve sanatçıya önem verilmediğinin bir kanıtıydı. Sizinle dönem arkadaşı değiliz ama önemi yok, tanıştığımız için sevindim. Sevgiler, selamlar Antalya'dan.

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.