16 Şubat 2009 Pazartesi

Begonvilli Ev'in Çiçekleri / Yılbaşı Çiçeği / Christmas Cactus








O benim en sevdiklerimden biri. Gerçi, hangisini az seviyorum ki. Fesleğenden, sardunyaya dek evimizi şenlendiren tüm bitkilerimize sevgi ile, şefkatle bakıyorum.

Yılbaşı çiçeğim yazın biraz bozulur gibi olmuştu. Toprağını ve yerini değiştirip az güneş alan bir köşede korumaya aldım. Ara sıra toprağını kabartıp az su ile suladım. Sonunda kendine geldi sevgili bitkim. İki hafta kadar önce ne göreyim; zarif yapraksı gövdesinin uçları tomurcuklanmıştı. Nasıl mutlu oldum anlatamam. Şimdi çiçek açmağa başladı. Bu güzelliği seyretmek çok keyif veriyor. Şimdi üretmenin tam zamanı olduğu için, buradan sizlere de bilgi vermek istedim.

Kolay yetişen bir bitki. benimkinin toprağa değen dalları saçaklanarak köklenmiş. Biraz daha güçlenince oralardan ayırıp başka saksıya alacağım. Ya da doğrudan köke yakın dallar ayrılıp, başka saksıya da dikilebiliyor. Toprak ne çok sert ne de yumuşak olmalı. Direkt güneş ışığını sevmiyor.Yarı gölge aydınlık yerlerde iyi gelişiyor. Yaz aylarında serince bir yerde bulunmalı. Bu Antalya'da mümkün olmasa da en azından güneşten korumalı. Suyunu da eylül ekime dek azaltarak vermeli.Dibi nemlenecek kadar vermek yeterli. Kışın odaya alıp tomurcuklandıktan sonra asla yeri değiştirilmemeli. Kasım başında asıl yerine alarak, sulamayı artırmak gerekiyor. Sulama suyuna az miktarda besin ekleyebilirsiniz. Tomurcuktayken kesinlikle yerinden oynatmayın. Çiçekleri bittikten sonra sulamayı tekrar azaltın. Bu şekilde her yıl bol çiçek açacaktır. Benim deneyimlerimle bildiklerim bu kadar. Bu zarif hanımefendiyi evinizde gördükten sonra asla vaz geçemeyeceksiniz ondan. Günleriniz çiçekler kadar renkli ve güzel olsun.


Bu da benim yılbaşı çiçeğim
Image and video hosting by TinyPic






2 yorum:

  1. Sevgili İsmet çiçeklerin harika,ne güzel de açmışlar, maşallah.hepsini beğendim de ilk resimdeki favorim:-)sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
  2. selam yılbaşı çiçeklerin çok güzel rica etsem bana birer tane çelik gönderirmisin ben çiçekleri çok seviyorum

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.