20 Şubat 2009 Cuma

Begonvilli Ev'in Bitkileri / Itır






Bu da ıtırın minik zarif çiçekleri.


Bu gün öğleden sonra, Minik’le park gezintimizi tamamladıktan sonra yakınlardaki bir arkadaşımıza da merhaba dedik. Bahçesinde yemyeşil ıtır bitkisini görünce anılarım canlandı. Çocukluğumda, anneannemin bahçesindeki ıtır kümeleri geldi gözümün önüne. Bu mis kokulu Akdeniz hanımefendisi , güzel görüntüsü ve hoş kokusu ile bahçemizi güzelleştirdiği gibi, anneannemin yaptığı nefis tatlılara da lezzet katardı. Çünkü bazı tatlıların (kadayıf ve sütlaç) şerbetine ya da sütüne, kaynama sırasında bir dal taze ıtır daldırır, son aşamada çıkartırdı. İşte bunları düşününce ıtır yetiştirmeye karar verdim. Yaz sonunda olgunlaşan tohumlarla üretildiği gibi, bu mevsimde çelikle de dikilebileceğini biliyorum. Hemen arkadaşımdan bir dal istedim ve bir vazoya koydum. Yarın ilk işim ıtırımı saksıya dikmek olacak. Bu arada ıtır hakkında bilgi topladım ve sağlık açısından çok yararlı bir bitki olduğunu öğrendim. Sizlerle paylaşmak istedim.
DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN


2 yorum:

  1. SEVGİLİ BEGONVİLLİ
    BENDE ÇOK HAYARNIMDIR ITIRA.
    ANNEMİN AŞKI. TABİİ ŞİMDİLERDE BENİMDE.
    VE ARTIK SOFRALARIMADA KONUK OLDU. TARİFLERİMDE YER ALMAKTA.
    HARİKA BİR GÖRÜNTÜYDÜ,MİSLER GİBİ TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir çiçek.tatlıya konduğunu bilmiyordum canım.ben sadece kaktüs bakabiliyorum ne yazık ki:-( sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.