24 Kasım 2008 Pazartesi

Yaşamdan / Sokak Hayvanları / İnsanlık Yerlerde Sürünüyor



Dün akşam üzeri Minik'i parka götürmüştüm. Her zamanki yerimizde bir kaç köpek oynuyorlardı. Yanlarına bir sokak köpeği geldi ve sahiplilerden biri onu kovalamaya başladı. Ben bu durumu görüp sahibini uyarırken korkunç bir ''güm''sesi duyduk ve ikisine birden araba çarptı. Oradaki kızlar çığlık çığlığa bağrışırlarken sahipli köpek can havli ile yaralı olarak tekrar parka kaçtı.İnsanlar toplanıp sahibine yardımcı oldular ve sahibi, Dalmaçyalı cinsi köpeğini kucakladığı gibi götürdü. Diğer köpek ise caddenin yanındaki kafelerden birinin önünde yığılıp kaldı. Ayağından ve belinden darbe almıştı. Kusuyordu. Beş altı tane küçük çocukla birlikte yanına koştuk. Tasmamız da yoktu ona göre. Kucağıma alıp taşımaya çalıştım, yerinden kaldıramadığım gibi canı da yanıyordu. En yakın açık veterinere götürebilmek için insanlardan yardım istedim. Kimse oralı olmadı. On onbir yaşındaki çocuklar yakınlardaki veterinerlere bakmak için koşuşturdular.Ben köpeği bırakıp bir yere ayrılamıyordum, çünkü can havli ile sürüne sürüne uzaklaşmak istiyordu. Çocuklar yakınlarda açık bir tane bulmuşlar ve durumu anlatmışlar.'' ben gelemem'' demiş. Tasma istemişler ama onu da vermemiş ve ''paranız var mı?'' diye sormuş. Taksi çağırıp götürmek istedim, taksici almadı. Çaresizlikten ne yapacağımızı şaşrmışken bir bakkal ip verdi ve zavallı hayvanın boynuna takıp ''hadi oğlum, bana yardım et, yürümeye çalış !'' diye gözlerinin içine bakarak yalvardım. Çocukların da yardımı ile yürütmeyi başardım. Acı çeke çeke yürüyüp itaat etti. İki sokak aşağıdaki Antalya Veteriner Hastanesi'ne götürdük. Allahtan orada ilgilendiler.İlk tedavisi yapıldı.Ödem için ve ağrısı için iki iğne yaptılar ve bir de tasma verip ''götürebilirsiniz'' dediler.Yani o halde sokakta kalacaktı. Çünkü bir kaç tane hasta köpekleri varmış ve yerleri yokmuş.Telefon edip çağırdığım bir arkadaşımın ve yeğenimin de yardımı ile alıp tanıdığımız bir hayvanseverin bahçesine götürdük.
Dün gece orada kaldı. Sabah barınakla bağlantı kuruldu ve orada gereken bakımın yapılmasını sağlandı. İyileşince yine mahalleye bırakılacak. İyileşmesini sabırsızlıkla bekliyoruz.

Çocukların çırpınışları ve köpekciğin bakışlarını unutmam mümkün değil. Dün yaşanılan bu olayda gördüm ki çocukların küçücük yürekleri kocaman insanlarınkinden çok daha sevgi dolu. Herkese bir insanlık dersi verdiler ama anlayan kim?
İsmet Şahin
Not: Yukarıdaki fotoğraf dün kaza geçiren talihsiz köpeğe ait değil.Bir başka zavallı köpeğe ait bir resim ama o da benzer durumdaydı. Tüm yaralı ve hasta hayvanlara şifalar diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beğeni ve görüşleriniz benim için çok değerli. Yürekten teşekkürler.